وب سایت رسمی گروه بین المللی 10Points

آموزش علم پتروشیمی

من صمد كارگر با تجربه ٢٥ ساله در شيمی و پتروشيمی به شما ياد ميدهم چگونه با استفاده از اين صنعت پول ساز، ثروتمند و روياهاتون رو بسازين.​

گروه اَنت تحت فشار دولت چین برای قبول اصلاحات

گروه اَنت تحت فشار دولت چین برای قبول اصلاحات

گروه اَنت تحت فشار دولت چین برای قبول اصلاحات

پکن به منظور کنترل دقیق شرکت‌های فناوری بزرگ، امپراطوری شرکتی جک ما، بنیانگذار میلیاردر علی‌بابا و سهامدار اصلی گروه اَنت را به عنوان اولین هدف اصلی خود قرار داده است. مقامات چینی اَنت را مجبور کردند که تنها چند روز پیش از آغاز انتظار سهام آن، عرضه اولیه خود را در نوامبر گذشته لغو کند. روز شنبه مقامات ضد انحصاری چین علی بابا را به مبلغ ۲/۸ میلیارد دلار به دلیل آنچه سوءاستفاده از سلطه خود در خرده فروشی دیجیتال خوانده شد، جریمه کردند. که البته یک جریمه بی‌سابقه برای نقض قانون ضد انحصار چین محسوب می‌شود.

 

قدرت و نفوذ گروه اَنت در اقتصاد چین

برنامه پرچمدار اَنت از علی‌پِی، به ابزاری ضروری برای بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر ماهانه در چین تبدیل شده است و به آنها کمک می کند تا هزینه ناهار را پرداخت کنند، پس‌اندازهای خود را چک کنند و به صورت اعتباری خرید کنند. اما اندازه و نفوذ علی‌پِی، اَنت را در مرکز نگرانی‌های پکن قرار داده است. از جمله قدرت و نقش فناوری اینترنت در امور مالی و همچنین نفوذ افرادی مانند آقای جک‌ما، در شرایطی که رهبر چین، شی‌جین‌پینگ به دنبال کنترل بیشتر دولت بر اقتصاد است.

 

طرح اصلاحات چین برای گروه اَنت

به عنوان بخشی از آنچه گروه اَنت و مقامات چینی “طرح اصلاح” نامیدند، این شرکت روز دوشنبه گفت که برای تبدیل شدن به یک شرکت هولدینگ مالی اقدام خواهد کرد. که این کار نظارت و الزامات بیشتری را در پی خواهد داشت.

 

گروه اَنت علاوه بر این اعلام کرد که “همچنین به ریشه پرداخت خود باز خواهد گشت.” علی‌پِی نزدیک به دو دهه پیش به عنوان یک سرویس پرداخت برای سیستم خرید علی‌بابا شروع به کار کرد. اما بعدها اَنت برای ارائه خدمات مالی دیگر در علی‌پِی ایجاد شد، امروزه این برنامه به وسیله اصلی در چین برای خرید اعتباری مصرف کننده و وام‌های مشاغل کوچک بدل شده است.

 

این شرکت همچنین گفت كه محافظت از امنیت اطلاعات شخصی را كه برای جلوگیری از سوءاستفاده جمع‌آوری می‌كند را تقویت خواهد كرد.

 

گروه اَنت در بیانیه‌ای اعلام کرد: “تحت هدایت تنظیم كنندگان مالی، گروه اَنت در اجرای طرح اصلاح از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد كرد. و با استفاده از اصلاحات به عنوان یک فرصت، گروه اَنت تعهداتش را برای خدمت به مصرف کنندگان، مشاغل کوچک و اقتصاد واقعی تقویت می‌کند.”

 

فعالیت‌های گروه اَنت سال‌هاست که رشد کرده و با تنظیم کننده‌های چینی درگیر است. مقامات توسعه شرکت را در مناطق خاصی محدود کرده‌اند و نظارت‌ها را تشدید کرده‌اند. اکنون، قاطعیت مقامات در کنترل و محدود کردن شرکت می‌تواند در آینده و در صورت تلاش دوباره برای عرضه عمومی، جذابیت اَنت را برای سرمایه‌گذاران کاهش دهد.

 

اندرو کولیر ، بنیانگذار و مدیر عامل Orient Capital Research ، گفت که چارچوب قانونی جدید اَنت می‌تواند خسارت بیشتری نسبت به جریمه ضد انحصاری گروه علی‌بابا برای خط اصلی آن به وجود آورد.

 

آقای كولیر گفت چیزهای زیادی به نحوه اجرای طرح بازسازی بستگی خواهد داشت.

 

نگرانی‌های مشترک کشورها درمورد غول‌های فناوری

چین اخیراً در جستجوی راه‌هایی برای مهار غول‌های اینترنتی به ایالات متحده و اتحادیه اروپا پیوسته است. اکنون در چین، ایالات متحده و همچنین اتحادیه اروپا، رگولاتورها تقریباً نگرانی‌های مشابهی در مورد رقابت ناعادلانه، جمع‌آوری و ذخیره‌سازی داده‌ها و تأثیر شرکت‌های فناوری بر بخش‌های وسیعی از اقتصاد ملی دارند.

 

گروه اَنت و شرکت‌های دیگر، از جمله تِنسنت، اپراتور محبوب برنامه پیام‌رسانی و بستر پرداخت وی‌چت، به پیشبرد چین در زمینه مالی دیجیتال کمک کرده‌اند. در عین‌حال این شرکت‌ها نفوذی را که مدت‌هاست بانک‌های دولتی و سایر م موسسات در روند شکل‌گیری جریان سرمایه از آن بهره‌مند می‌شدند را تضعیف کرده‌اند.

 

حمایت از کسب‌وکارهای کوچک در گروه اَنت

آقای جک‌ما، مشهورترین سرمایه‌دار چینی، رشد علی‌پِی را دقیقاً با این شرایط مشاهده کرد. او سال‌ها علیه بانک‌های بزرگ چینی به دلیل وام ندادن کافی به مشاغل کوچک، فعالیت کرده است. حمایت وی از کسب‌وکارهای کوچک و مصرف‌کنندگان عادی همان چیزی است که در اَنت بدنبال آن است.

 

اما وقتی آقای ما در ماه اکتبر بار دیگر در مورد عقب‌ماندگی تنظیم‌کنندگان مالی چین صحبت کرد – این بار به نظر می‌رسد وی بیش از آنچه در گنجایش دولت است، آنها رو مورد انتقاد قرار داده است.

 

وی با بیان اینکه “هیچ نوآوری بدون ریسکی در این جهان وجود ندارد” ، مقامات را به تمرکز بیش از حد در مهار خطر متهم کرد. وی گفت که بانک‌های بزرگ “ذهنیت پیاده فروشی” دارند و فقط به کسانی وام می‌دهند که می‌توانند وثیقه بدهند و در استفاده از فناوری در مدرن‌سازی موفق نیستند.

 

چندی بعد لیست‌های اشتراک گروه اَنت به حالت تعلیق درآمد. طبق بیانیه بانک مرکزی کشور، که از روز دوشنبه، بلافاصله پس از دیدار تنظیم‌کنندگان مالی با نمایندگان گروه اَنت، از آن رونمایی شد.

 

در این بیانیه آمده است، تنظیم‌كنندگان به اَنت گفتند كه محصولات اعتباری خود را به طور جدی‌تری از ابزارهای پرداخت جدا كند. آنها خواستار آن شدند که گروه اَنت میزان استفاده از ابزار Yu’ebao ، که یک ابزار خدمات پس‌انداز آسان مورد استفاده شرکت را کاهش دهد. مقامات همچنین به گروه اَنت دستور دادند تا اطمینان حاصل کند که وجوه سرمایه‌گذاری که به کاربران ارائه می‌دهد به راحتی وجه نقد تمام نمی‌شود.

 

ابلاغ اصلاحیه به گروه اَنت

پکن از ماه‌ها قبل جنبه‌های تغییر ساختار گروه اَنت را به آنها ارسال کرده بود. مقامات چینی ابتدا در ماه سپتامبر گفتند كه شركت‌های صاحب دو یا چند زیرمجموعه مالی باید به عنوان هلدینگ مالی ثبت‌نام كنند و نظارت دولت روی آنها بیشتر شود. در آن زمان در یک جلسه خبری، یک مقام بانک مرکزی از گروه اَنت به عنوان یکی از چندین شرکتی نام برد که طبق قوانین جدید احتمالاً مجبور به اصلاح بودند.

 

مقامات گفتند، هدف این است كه ریسک‌های سیستمی را كه با ورود “كوركورانه” شركت‌های غیرمالی به صنعت مالی به وجود آمده است را اصلاح کنند.

 

در حالی که گروه اَنت در روز دوشنبه اصلاحات اساسی خود را پذیرفت، چین پیام خود را با دقت هماهنگ كرد و تأكید كرد كه دولت هنوز از شرکت‌های بزرگ فناوری حمایت می‌كند.

 

در تفسیری که اندکی پس از انتشار بیانیه بانک مرکزی در گروه اَنت منتشر شد، یک روزنامه اقتصادی دولتی اظهار کرد که “فقط با توسعه استانداردها، آینده درخشان‌تری برای اقتصاد غول‌های فناوری وجود دارد.”

 

در این مقاله آمده است: “فناوری” نمی تواند بهانه‌ای برای شرکت‌های پلتفرم شود که فراتر از خطوط قانونی، اخلاقی و سایر موارد حرکت کنند. ” “فناوری مالی ریسک‌پذیری امور مالی را تغییر نداده است. در پایان، هنوز هم امور مالی است. تجارت مالی باید مجوز فعالیت داشته باشد و فعالیت مالی باید کاملاً تحت مقررات مالی قرار گیرد. “

 

در مصاحبه ای که توسط The Paper ، یک سایت خبری تحت کنترل دولت منتشر شد، اریک جینگ، مدیر عامل گروه اَنت، از “روح علمی و عملی” تنظیم کنندگان چینی تمجید کرد. جینگ گفت ، پس از اصلاحات، گروه اَنت با قاطعیت بیشتری به کسب‌وکارهای کوچک و نوآوری در فناوری متعهد خواهد بود.

 

منبع

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.