وب سایت رسمی گروه بین المللی 10Points

آموزش علم پتروشیمی

من صمد كارگر با تجربه ٢٥ ساله در شيمی و پتروشيمی به شما ياد ميدهم چگونه با استفاده از اين صنعت پول ساز، ثروتمند و روياهاتون رو بسازين.​

5 کاری که تیم های با عملکرد بالا متفاوت انجام می‌دهند

5 کاری که تیم های با عملکرد بالا متفاوت انجام می‌دهند

مهندسی تیم های با عملکرد بالا

وقتی صحبت از ایجاد محیط‌های کاری فوق العاده و تیم های با عملکرد بالا می‌شود‌، محققان سه نیاز روانی را ضروری می‌دانند: خودمختاری، شایستگی و ارتباط. چندین دهه تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی افراد از نظر روانی احساس رضایت می‌کنند، تمایل دارند سالم‌تر، شادتر و مولد‌تر باشند.

از میان این سه نیاز اساسی، ارتباط، یا تمایل به احساس ارتباط با دیگران، همواره مشکل‌ترین مورد برای سازمان‌ها بوده است. جذب کارکنان با استعداد یک چیز است – اما چگونه می‌توانید آنها را دوست داشته باشید؟

کووید توسعه روابط را بیش از پیش دشوار کرده است. در حالی که کار در خانه برای خودمختاری مفید بوده است. بسیاری را قادر می‌سازد که زمان و مکان کار خود را تعیین کنند. اما عدم نزدیکی فیزیکی با همکاران، ایجاد پیوندهای شخصی نزدیک را به طور فزاینده‌ای چالش برانگیزتر کرده است.

با این حال ، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تیم های با عملکرد بالا روش‌های ظریفی برای استفاده از روابط اجتماعی در طول همه‌گیری پیدا کرده‌اند. تا موفقیت آنها را تقویت کند. این یافته‌ها سرنخ‌های مهمی را درباره روش‌هایی که هر سازمانی می‌تواند برای ایجاد ارتباط بیشتر-حتی در محیط کار دور یا ترکیبی.-برای مهندسی تیم های با عملکرد بالا بکار گیرد، ارائه می‌دهد.

تعیین آنچه تیم های با عملکرد بالا متفاوت انجام می‌دهند

در تابستان ، تیم من در ignite80 با شرکت نرم‌افزاری ارتباطات Front همکاری کرد. تا از 1106 کارمند اداری مستقر در ایالات متحده نظرسنجی کند. هدف ما ساده بود: تعیین آنچه تیم های با عملکرد بالا متفاوت انجام می‌دهند.

برای شناسایی اعضای تیم های با عملکرد بالا ، ما از پاسخ دهندگان (1) اثربخشی تیم آنها را ارزیابی کرده و (2) عملکرد تیم خود را با سایر تیم‌های صنعت خود مقایسه کردیم. کارگرانی که به تیم خود نمره 10 از 10 را در هر دو مورد اعطا کردند، به عنوان اعضای تیم های با عملکرد بالا تعیین شدند. و به ما این امکان را می‌دهند تا رفتارهای آنها را با دیگران مقایسه کنیم.

بنابراین ، تیم های با عملکرد بالا چگونه متفاوت عمل می‌کنند؟ مطالعه ما پنج تفاوت کلیدی را آشکار کرد. که همه آنها نقش حیاتی ارتباط نزدیک بین همکاران را به عنوان محرک عملکرد تیم نشان می‌دهند.

تیم های با عملکرد بالا از برداشتن تلفن نمی‌ترسند

در حالی که تماس‌های تلفنی به طور کلی در محل کار کمتر رایج می‌شود. اما در بین تیم های با عملکرد بالا اینطور نیست. تحقیقات ما نشان داد که آنها عموماً بیشتر تماس می‌گیرند. و به طور قابل توجهی بیشتر از همکاران خود با استفاده از تلفن ارتباط برقرار می‌کنند (به طور متوسط ​​10.1 در مقابل 6.1 تماس در روز).

این منطقی است. مطالعات اخیر نشان داده است که در حالی که اکثر مردم پیش‌بینی می‌کنند که تماس‌های تلفنی ناخوشایند و ناراحت کننده خواهد بود. اما این تصور غلطی است. تماس‌های تلفنی نه تنها در عمل ناخوشایند نیستند. بلکه تمایل به تقویت روابط و جلوگیری از سوء تفاهم دارند. و به تعاملات پربارتر بین هم تیمی‌ها کمک می‌کند.

تیم های با عملکرد بالا در جلسات خود استراتژیک‌تر هستند

بر هیچ کس پوشیده نیست که جلسات ضعیف منجر به نارضایتی کارکنان. کاهش پهنای باند شناختی و هزینه میلیاردها دلار برای سازمان‌ها می‌شود.

یافته‌های ما نشان می‌دهد که تیم های با عملکرد بالا از مشکلات مشترک جلسات با عملکرد ضعیف اجتناب می‌کنند. و شیوه‌هایی را نشان می‌دهند که برای گردهمایی‌های پربارتر کمک می‌کند. به طور خاص، آنها به طور قابل توجهی بیشتر نیاز به پیش کار از شرکت کنندگان دارند. (39 درصد بیشتر احتمال دارد) ، یک دستور کار را معرفی کنند (26 درصد بیشتر احتمال دارد). و با یک بررسی شروع می‌کنند که اعضای تیم را از پیشرفت یکدیگر مطلع می‌کند (55 درصد بیشتر احتمال دارد) .

تیم های با عملکرد بالا با اطمینان از اینکه زمان کنار هم کارآمد و مشارکتی است، نه تنها از جلسات خود استفاده بهتری می‌کنند، بلکه زمینه را برای تعاملات پربارتر فراهم کرده. و به روابط بهتر کمک می‌کنند.

تیم‌های با عملکرد بالا بر روی موضوعات غیر کاری زمان می‌گذارند

از دیدگاه مدیریتی، به راحتی می‌توان از گفتگوهای محل کار که هیچ ارتباطی با کار ندارند، اجتناب کرد. به هر حال، چه فایده‌ای دارد که کارمندان وقت کاری ارزشمند را صرف گفتگو در مورد یک رویداد مهم ورزشی یا فیلم پرفروش کنند؟

با این حال، تحقیقات نشان می‌دهد که بحث در مورد موضوعات غیر کاری مزایای عمده‌ای را ارائه می.دهد. این به این دلیل است که در مکالمات شخصی ما علایق مشترک را شناسایی می‌کنیم. که باعث ایجاد علاقه بیشتر و ارتباطات موثرتر می‌شود.

در مطالعه ما، متوجه شدیم که اعضای تیم با عملکرد بالا به طور قابل توجهی بیشتر در دفتر وقت می‌گذارند. تا در مورد مسائل غیر کاری با همکاران خود صحبت کنند (25 more بیشتر).-موضوعاتی که ممکن است به ورزش، کتاب و خانواده مرتبط باشند. همچنین به احتمال زیاد آنها در شش ماه گذشته برای خوردن قهوه یا چای الکلی با همکاران خود ملاقات کرده‌اند.

به عبارت دیگر، بهترین تیم ها موثرتر نیستند زیرا آنها همیشه کار می‌کنند. برعکس: آنها زمان خود را برای برقراری ارتباط متقابل اختصاص می‌دهند. که بعداً باعث ایجاد دوستی نزدیکتر و کار تیمی بهتر می‌شود.

تیم‌های با عملکرد بالا بیشتر و بیشتر قدردانی می‌کنند

دلیل اصلی نیاز به ارتباط در عملکرد بهتر در کار این است که باعث می‌شود از نظر کسانی که به نظرات آنها اهمیت می‌دهیم، ارزش ، قدردانی و احترام خود را احساس کنیم. به همین دلیل است که شناخت اغلب یک انگیزه قوی.تر از مشوق‌های مالی است.

در مطالعه ما، اعضای تیم های با عملکرد بالا گزارش کردند که بیشتر از کار در محل کار قدردانی می‌شوند.-هم از طرف همکاران خود (72 درصد بیشتر) و هم از مدیران آنها (79 درصد بیشتر). آنها همچنین از قدردانی بیشتر از همکاران خود (44 more بیشتر) گزارش کردند. و نشان دادند که در بهترین تیم‌ها، قدردانی از بالا به پایین جریان نمی‌یابد. این یک هنجار فرهنگی است که در تعاملات همسالان قابل مشاهده است.

تیم های با عملکرد بالا احساسات منفی خود را بروز می‌دهند

در مطالعه ما  اعضای تیم های با عملکرد بالا به طور قابل توجهی بیشتر احساسات مثبت خود را با همکاران خود ابراز کردند. آنها گزارش کردند که بیشتر تمایل دارند از هم تیمی‌های خود تعریف کنند. با آنها شوخی کنند. در ایمیل‌ها، آنها بیشتر از علامت تعجب، ایموجی و GIF استفاده می‌کردند.

اما جالب اینجاست که آنها همچنین بیشتر احساسات منفی خود را در محل کار ابراز می‌کردند. ما دریافتیم که آنها بیشتر احتمال دارد به هم تیمی‌های خود شکایت کنند و طعنه بزنند.

چرا بیان احساسات منفی در محل کار، عملکرد مثبت بیشتری را به همراه خواهد داشت؟ زیرا جایگزین بیان احساسات منفی سرکوب آنها است. و سرکوب آن از نظر شناختی گران تمام می‌شود. این شامل صرف منابع شناختی ارزشمند است. که سعی می‌کند احساسات را از دیگران پنهان کند. و نیروی ذهنی کمتری برای انجام کار باقی می‌گذارد.

نیازی به گفتن نیست، مواقعی وجود دارد که بیان احساسات منفی در دفتر مفید یا مناسب نیست. آنچه این یافته نشان می‌دهد این است که، تا آنجا که اعضای تیم از امنیت روانی برای بیان طیف وسیعی از احساسات خود با همکاران خود برخوردارند، عملکرد کلی تیم به نفع آنها است.

ایجاد محیط کاری مناسب در درجه اول اهمیت

در مجموع، یافته‌های مطالعه ما نشان می‌دهد که ایجاد یک محل کار با عملکرد بالا بیشتر از استخدام افراد مناسب. و تجهیز آنها با ابزارهای مناسب برای انجام کارشان طول می‌کشد. این امر مستلزم ایجاد فرصت‌هایی برای توسعه روابط واقعی و اصیل است.

تقویت ارتباطات نزدیک بین هم تیمی‌ها نیازی به صرف هزینه و زمان زیادی ندارد. با ترکیب شیوه‌های ساده و مبتنی بر شواهد که ارتباطات بهتر، جلسات سازنده و دوستی‌های عمیق تر را به ارمغان می‌آورد ، هر محل کار این توانایی را دارد که نیازهای روانی اساسی افراد را برای ارتباط و تقویت عملکرد تیم تقویت کند.

برای خبرهای بیشتر اینجا را کلیک کنید.
منبع: Harvard Business Review

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.