وب سایت رسمی گروه بین المللی 10Points

آموزش علم پتروشیمی

من صمد كارگر با تجربه ٢٥ ساله در شيمی و پتروشيمی به شما ياد ميدهم چگونه با استفاده از اين صنعت پول ساز، ثروتمند و روياهاتون رو بسازين.​

مدیر عامل ایرباس: هواپیمای هیدروژنی “راه حل نهایی” برای کربن زدایی   

مدیر عامل ایرباس: هواپیمای هیدروژنی “راه حل نهایی” برای کربن زدایی    

صنعت هوانوردی برای ادامه نیاز به کربن زدایی دارد

به گفته مدیر عامل ایرباس، هواپیماهای هیدروژنی “راه حل نهایی” را برای میان مدت و بلندمدت نشان می‌دهند. اگر هوانوردی نتواند به موقع کربن زدایی کند، ممکن است با چالش های اساسی روبرو شود.

در مصاحبه‌ای با روزانا لاک‌وود از سی‌ان‌بی‌سی در روز پنجشنبه، گیوم فاوری – که پس از گزارش درآمد شرکتش در اوایل روز، صحبت می‌کرد – گفت که «اگر نتوانیم با سرعت مناسب کربن‌زدایی کنیم، هوانوردی به طور بالقوه با موانع مهمی روبرو خواهد شد».

ردپای زیست محیطی هوانوردی قابل توجه است. به طوری که صندوق جهانی حیات وحش آن را به عنوان “یکی از سریع ترین منابع در حال رشد انتشار گازهای گلخانه ای که منجر به تغییرات آب و هوایی جهانی می شود.” توصیف می کند. WWF همچنین می گوید سفر هوایی “در حال حاضر بیشترین فعالیت کربنی است که یک فرد می تواند انجام دهد.”

فیوری تعدادی از حوزه‌هایی را که ایرباس روی آن‌ها تمرکز داشت، مشخص کرد. اینها شامل اطمینان از سوخت کمتر هواپیماها و انتشار کمتر دی اکسید کربن بود. علاوه بر این، هواپیمایی که شرکت تحویل می‌داد اکنون دارای ظرفیت تایید شده برای 50٪ سوخت پایدار هوانوردی در مخازن خود بود.

وی با اشاره به صنعت سوخت پایدار هوانوردی گفت: ما باید شاهد پیشرفت صنعت SAF باشیم. در حال توسعه، رشد برای خدمات رسانی به خطوط هوایی و بتوانیم از ظرفیت 50 درصدی SAF استفاده کنیم. “ما تا پایان دهه به 100٪ ظرفیت خواهیم رسید.”

ارائه مدل‌های مفهومی هواپیماهای هیدروژنی؛ هنوز فاصله تا تجاری‌سازی زیاد است

فیوری گفت: موارد فوق “بخش بسیار مهمی از کاری که ما انجام می دهیم” را نشان می دهد. وی با اشاره به اینکه مهندسی، تحقیقات و تعهدات سرمایه ای زیادی مورد نیاز است. گفت: “آینده میان مدت و بلندمدت در صنعت عرضه هواپیمای هیدروژنی به بازار است. زیرا این واقعا راه حل نهایی است.” .

در سپتامبر 2020، ایرباس جزئیات سه هواپیمای مفهومی «هیبرید-هیبروژن» را منتشر کرد. و گفت که این هواپیماها می‌توانند تا سال 2035 وارد خدمت شوند. در همان ماه، یک هواپیمای سلول سوختی هیدروژنی که قادر به حمل مسافران بود، اولین پرواز خود را به پایان رساند.

در حالی که در برخی بخش‌ها درباره هواپیماهای هیدروژنی و توانایی آن‌ها در کاهش بالقوه ردپای زیست‌محیطی هوانوردی هیجان‌انگیز وجود دارد. مقدار قابل توجهی کار باید برای تجاری‌سازی این فناوری و گسترش آن در مقیاس بزرگ انجام شود.

مایکل اولری، مدیرعامل رایان ایر، اکتبر گذشته در صحبت با CNBC، زمانی که به چشم‌انداز فناوری‌های جدید و نوظهور در این بخش می‌رسید محتاطانه به نظر می‌رسید.

او گفت: “من فکر می کنم ما باید صادق باشیم.” “مطمئناً، برای دهه آینده فکر نمی‌کنم که شما شاهد هیچ‌یک از این موارد باشید. هیچ فناوری وجود ندارد که جایگزین موتورهای جت شود.” وی افزود: «من ورود سوخت های هیدروژنی، ورود سوخت های پایدار، ورود سیستم های محرکه الکتریکی را نمی بینم، قطعاً نه قبل از سال 2030».

کربن زدایی همراه با افزایش هزینه‌های حمل و نقل خواهد بود

در زمینه سوخت پایدار هوانوردی، نظرات فیوری نشان‌دهنده جدیدترین بحثی است که در سال‌های اخیر با افزایش نگرانی‌ها در مورد پایداری اهمیت بیشتری یافته است. اگرچه آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا می‌گوید «هیچ تعریف مورد توافق بین‌المللی» از سوخت پایدار هوانوردی وجود ندارد. ایده اصلی این است که می‌توان از آن برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای هواپیما استفاده کرد.

از نظر محتوا، ایرباس قبلاً سوخت‌های پایدار هوانوردی را «ساخته شده از مواد خام تجدیدپذیر» توصیف کرده بود. به گفته این سازمان، رایج‌ترین مواد اولیه «روغن پخت‌وپز یا روغن‌های مصرف‌شده گیاهی و چربی حیوانی» هستند.

هفته گذشته، مدیرکل انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی به CNBC گفت که مصرف‌کنندگان مایلند هزینه‌های اضافی مربوط به مصرف سوخت پایدار هوانوردی را بپردازند.

ویلی والش گفت: «سوخت‌های پایدار تقریباً دو برابر چیزی است که شما برای نفت‌سفید جت سنتی، می‌پردازید. بنابراین نشان‌دهنده افزایش قابل‌توجهی در پایه هزینه صنعت هواپیمایی است». و در نهایت، مصرف‌کنندگان باید این هزینه را بپردازند، این برای صنعت بسیار زیاد است.

برای خبرهای بیشتر اینجا را کلیک کنید.

منبع: CNBC

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.