وب سایت رسمی گروه بین المللی 10Points

آموزش علم پتروشیمی

من صمد كارگر با تجربه ٢٥ ساله در شيمی و پتروشيمی به شما ياد ميدهم چگونه با استفاده از اين صنعت پول ساز، ثروتمند و روياهاتون رو بسازين.​

چالش جدید اقتصاد جهانی؛ هزینه حمل و نقل در دوران همه ‌گیری

چالش جدید اقتصاد جهانی؛ هزینه حمل و نقل در دوران همه ‌گیری

چالش جدید اقتصاد جهانی؛ هزینه حمل و نقل در دوران همه‌ گیری

 

هزینه حمل و نقل در دوران همه‌ گیری – همه گیری تجارت بین المللی را مختل کرده و هزینه حمل کالا را افزایش داده و چالشی تازه برای بهبود اقتصاد جهانی به وجود آورده است.

 

در سواحل لس آنجلس ، بیش از دوازده کشتی کانتینری پر از دوچرخه ورزشی ، وسایل الکترونیکی و سایر کالاهای وارداتی که مدت‌هاست مورد جستجو قرار می‌گیرند ، از دو هفته قبل معطل مانده‌اند.

 

در کانزاس سیتی ایالات متحده، کشاورزان در تلاشند تا دانه‌های سویا را به خریداران آسیا برسانند. در چین، مبلمان مقصد آمریکای شمالی روی کف کارخانه‌ها جمع می‌شود. در سراسر کره خاکی‌، بیماری همه ‌گیر تجارت را تا حد فوق‌العاده ای مختل کرده است.  پاندمی هزینه حمل کالا را افزایش داده و چالشی تازه برای بهبود اقتصاد جهانی به وجود آورده است.

 

 

ساز و کار جهانی شدن

 

در مرکز این طوفان اقتصادی‌، ساز و کار جهانی شدن قرار دارد. آمریکایی هایی که در خانه‌های خود مانده‌اند. سفارشات زیادی را از کارخانه‌های چین آغاز کرده‌اند ، که بیشتر آن در اقیانوس آرام در کانتینرها حمل می‌شود. از آنجا که خانوارها در ایالات متحده اتاق خواب خود را با مبلمان اداری و زیرزمین با تردمیل پر کرده اند‌، تقاضای حمل و نقل از موجودی کانتینرها در آسیا پیشی گرفته است.

 

کانتینرهایی که میلیون ها ماسک به کشورهای آفریقا و آمریکای جنوبی در اوایل بیماری همه‌گیر منتقل می‌کردند‌، خالی در آنجا باقی می‌مانند. زیرا شرکت های حمل و نقل کشتی‌های خود را در محبوب‌ترین مسیرها متمرکز کرده‌اند. یعنی مسیرهایی که آمریکای شمالی و اروپا را به آسیا متصل می‌کنند.

 

همه‌گیری و محدودیت‌های آن‌، محدودیت در دسترسی به کارگران اسکله و رانندگان کامیون را به وجود آورده است. و باعث تاخیر در حمل و نقل بار از جنوب کالیفرنیا به سنگاپور شده است.

 

لارس میکائیل جنسن، رئیس شبکه جهانی اقیانوس در A.P. Moller-Maersk ، بزرگترین شرکت حمل و نقل جهان‌، گفت: “من هرگز چنین چیزی ندیده‌ام.” “تمام حلقه‌های زنجیره تامین گسترده است. کشتی‌ها‌، کامیون‌ها‌، انبارها. “

 

اقتصاد در سراسر جهان در حال جذب اثرات موج دار این اختلال در حمل و نقل دریایی است. در پی افزایش هزینه‌های حمل غلات و دانه‌ی سویا  از آمریکا به سراسر اقیانوس آرام، احتمال افزایش قیمت مواد غذایی در آسیا را بالا می‌برد.

 

کانتینرهای خالی در بنادر استرالیا و نیوزیلند جمع شده‌اند. کانتینرها در بندر کلکته هند کم است و سازندگان قطعات الکترونیکی را مجبور کنند وسایل خود را بیش از 1000 مایل به غرب بندر بمبئی‌، جایی که عرضه بهتر است‌، حمل کنند.

 

صادرکنندگان برنج در تایلند‌، ویتنام و کامبوج به دلیل عدم امکان ایمن‌سازی ظروف‌، از برخی محموله‌ها به آمریکای شمالی چشم‌پوشی می‌کنند. هرج و مرج در دریاها برای شرکت‌های حمل و نقل مانند Maersk که در ماه فوریه بیش از 2.7 میلیارد دلار درآمد پیش مالیاتی در سه ماه گذشته 2020 را گزارش کرده است‌، یک مزیت مثبت است.

 

 

کانتینر ها

 

هیچ کس نمی‌داند که این آشفتگی چه مدت طول خواهد کشید. اگرچه برخی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تا پایان سال کانتینرها کمیاب خواهند بود. زیرا کارخانه هایی که آنها را ساخته است – که تقریباً همه آنها در چین هستند – با مشکل افزایش شدید تقاضا دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

کانتینرها از زمان پیدایش در سال 1956‌، انقلابی در تجارت ایجاد کرده‌اند. و این امکان را فرهم می‌آورند تا کالاها در مقادیر اندازه استاندارد بسته‌بندی شوند. و توسط جرثقیل‌ها بر روی قطار  و یا کامیون‌ها قرار گیرند.

 

کانتینرها راهی برای حمل صفحه نمایش‌های مسطح ساخت کره جنوبی به کارخانه‌هایی در چین است. که تلفن‌های هوشمند و لپ تاپ را مونتاژ می‌کنند. نهایتاً محصول توسط کانتینرها با پیمودن سراسر اقیانوس آرام به ایالات متحده آمریکا می‌رسد.

 

در این میان هر گرفتاری و بیماری برای هر یک از پرسنل به معنای تأخیر و هزینه اضافی است. همه‌گیری هر قسمت از این حمل و نقل را مختل کرده است.

 

 

شرکت ‌های حمل و نقل

 

بیش از یک دهه پیش و در طول بحران مالی جهانی‌، وضعیت تجارت شرکت ‌های حمل و نقل تجارت بسیار وخیم بود. همزمان با ظهور یک ویروس در چین در اوایل سال گذشته – دولت مجبور به تعطیلی کارخانه‌ها برای مهار گسترش آن شد – صنعت حمل و نقل برای پخش مجدد آماده شد.

 

شرکت‌های حمل و نقل خدمات خود را قطع کرده و بسیاری از کشتی‌های خود را بیکار می‌کنند. با وجود این‌، حتی در شرایط رکود، سفارشات برای تجهیزات محافظ مانند ماسک‌های جراحی و لباس‌های محافظ کادر پزشکی در خط مقدم افزایش یافت‌، که بیشتر آنها در چین ساخته شده است.

 

برخلاف بحران مالی‌، که بهبود اقتصادی سال‌ها به طول انجامید، کارخانه‌های چینی در نیمه دوم سال 2020 با خروش دوباره مواجه شدند. و تقاضای زیادی برای حمل و نقل داشتند. در چنین شرایطی بود که شرکت‌های حمل و نقل مجبور به استفاده از هر شناوری بودند. در مسیرهایی که بیشترین تقاضا را داشتند – به ویژه چین به آمریکای شمالی -.

 

حالا آمریکایی‌ها که از تعطیلات و رفتن رستوران محروم بودند‌، شروع به خرید کنسول بازی‌های ویدیویی و میکسر شیرینی کردند. آنها برای کار از راه دور و آموزش از راه دور خانه های خود را مجهز کردند.

 

 

تجهیزات ورزشی

 

بر اساس تجزیه و تحلیل Sea-Intelligence ، یک شرکت تحقیقاتی مستقر در کپنهاگ ، تجهیزات ورزشی که توسط کانتینر از آسیا به آمریکای شمالی حمل می‌شود‌، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از دو برابر افزایش یافته است.

 

حمل و نقل اجاق گازها ، وسایل و تجهیزات پخت و پز تقریباً در این مدت دو برابر شده است. ضد عفونی کننده ها بیش از 6800 درصد افزایش یافت. آلن مورفی‌، بنیانگذار گروه تحقیق‌، گفت: “تمام مواردی که در حال رشد هستند اساساً به علت همه‌گیری ایجاد شده‌اند.” اگر بخواهیم با دید گسترده‌تر نگاه کنیم مشاهده می‌شود ، حجم تجارت جهانی در سال 2020 در مقایسه با سال قبل تنها 1 درصد کاهش یافته است.

 

اما این نحوه تحول سال را منعکس نمی‌کند. در این سال شاهد یک افت  بیش از 12 درصدی در ماه‌های آوریل و می بودیم. و به دنبال آن یک تغییر چشمگیر. نمی‌توان توقع داشت که این روال عادی شود. چرا که با رها کردن کانتینرها در مکان‌های نامناسب، قیمت حمل و نقل به طرز فوق العاده‌ای اوج خواهد گرفت.

 

 

هزینه هنگفت حمل کانتینر

 

شرکت Peter Baum در نیویورک‌، که از مواد اولیه ساخت چین و جنوب شرقی آسیا برای ساخت محصولات خود استفاده می‌کند، شش ماه پیش، برای حمل کانتینر 40 فوت به کالیفرنیا حدود 2500 دلار پرداخت می‌کرد.

 

مدیر این شرکت تاکید کرد: “ما برای حمل 6000 تا 7000 دلار پرداخت کردیم.” “این بالاترین نرخ حمل بار است که در 45 سال گذشته در تجارت دیده‌ام.” به عنوان مثال در اوایل سپتامبر آنها مجبور شدند 90 روز صبر کنند تا فضای کشتی را برای یک کانتینر صندلی و میزهای حصیری خالی شود.

 

یکی دیگر از واردکنندگان آمریکایی، که کفش‌های زنانه را برای مارک‌هایی مانند Ash و Isaac Mizrahi از چین و هنگ‌کنگ وارد می‌کند ، بیش از پنج برابر قیمت معمول خود برای حمل و نقل می‌پردازد.

منبع

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.