وب سایت رسمی گروه بین المللی 10Points

آموزش علم پتروشیمی

من صمد كارگر با تجربه ٢٥ ساله در شيمی و پتروشيمی به شما ياد ميدهم چگونه با استفاده از اين صنعت پول ساز، ثروتمند و روياهاتون رو بسازين.​

برای انقلابی در انرژی آماده هستید؟ ظرفیت باتری تمام الکتریکی سه برابر می‌شود

برای انقلابی در انرژی آماده هستید؟ ظرفیت باتری تمام الکتریکی سه برابر می‌شود

برای انقلابی در انرژی آماده هستید؟ ظرفیت باتری تمام الکتریکی سه برابر می‌شود

 

باتری تمام الکتریکی – بر اساس مطالعه جدید منتشر شده، یکی از بزرگترین نگرانی‌ها در مورد خودروهای الکتریکی – ظرفیت باتری – است. این نگرانی به زودی به لطف یک نانو مواد جدید که توانایی افزایش 3 برابر ظرفیت و افزایش عمر مفید باتری‌های یون لیتیوم را دارد، حل خواهد شد.

 

 

محدودیت‌های ذاتی گرافیت در باتری تمام الکتریکی

 

محققان نانو مواد جدیدی را تولید کردند که قادر به جایگزینی گرافیت کم بازده است – که امروزه در باتری‌ های یون ‌لیتیوم استفاده می‌شود. باتری‌های یون لیتیوم در لوازم خانگی معمول وجود دارد – از تلفن‌های هوشمند گرفته تا وسایل نقلیه الکتریکی. آنها از طریق حرکت یون‌های لیتیوم از یک آند با بار منفی به یک کاتد با بار مثبت شارژ و تخلیه می‌شوند.

 

در‌حالی که دامنه کاربرد باتری‌ های یون ‌لیتیوم در حال گسترش است، دانشمندان نگران محدودیت‌های این فناوری به دلیل خواص گرافیت به عنوان ماده اصلی آند هستند. برای غلبه بر محدودیت‌های ذاتی گرافیت، دانشمندان دانشگاه ملی علم و صنعت  ماده جدیدی را برای آند تهیه کردند که قادر است ظرفیت را به شدت افزایش دهد و عمر مفید باتری تمام الکتریکی را افزایش دهد.

کولسنیکوف، دستیار بخش نانوسیستم‌های عملکردی دانشگاه ملی علم و صنعت  (NUST MISIS) گفت: “میکروسفرهای نانوساختار متخلخل با ترکیب Cu0.4Zn0.6Fe2O4 ، که ما استخراج کرده‌ایم و به عنوان ماده آند استفاده می‌شود‌، ظرفیت سه برابر باتری موجود در بازار را به‌وجود خواهد آورد.”

 

کولسنیکوف در پستی در وبلاگ خود اضافه کرد: “علاوه بر این، این فناوری جدید این اجازه را خواهد داد تا تعداد چرخه تخلیه شارژ 5 برابر در مقایسه با سایر گزینه‌های موجود با گرافیت افزایش یابد.” “این پیشرفت به دلیل اثر هم افزایی با ترکیبی از ساختار نانو خاص و ترکیب عناصر مورد استفاده حاصل می‌شود.”

 

خوشبینی با پیشرفت‌های علمی جدید

 

مواد نهایی از طریق یک فرآیند یک مرحله ای – بدون مراحل میانی ، تجزیه در اثر حرارت ، سنتز شدند. به گفته دانشمندان، یک محلول آبی حاوی یون های فلزات ویژه با استفاده از سونوگرافی به مه تبدیل می‌شود و متعاقباً با تجزیه نمک‌های فلزی اولیه، آب در دمای 2200 درجه فارنهایت (1200 درجه سانتیگراد) تبخیر می‌شود.

 

مطالعات بیشتر الکتروشیمیایی نانو مواد جدید سنتز شده توسط NUST MISIS توسط دانشمندان دانشگاه ملی علم و صنعت سئول، موسسه علوم و فناوری SRM (در هند) و دانشگاه علم و صنعت نروژ انجام شد.

 

چه بخواهیم و چه نخواهیم، ما در حال ورود به یک انقلاب کاملاً الکتریکی هستیم. با تازه واردان بزرگی مانند تسلا که به عنوان GM ، آئودی و بسیاری از شرکت‌های پیشروی دیگر. این شرکت‌های پیشرو نهایتا تا 10 الی 30 سال آینده از وسایل نقلیه سوخت فسیلی فاصله خواهند گرفت. اما، در حالی که تلفن‌های هوشمند و سایر وسایل الکترونیکی متداول همچنان با باتری‌های قدیمی کار خواهند کرد، دانشمندان امیدواران بتوانند خودروهای الکتریکی را با استفاده از باتری تمام الکتریکی ساخته شده با این نانو مواد جدید توسعه دهند.

 

منبع

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.