وب سایت رسمی گروه بین المللی 10Points

آموزش علم پتروشیمی

من صمد كارگر با تجربه ٢٥ ساله در شيمی و پتروشيمی به شما ياد ميدهم چگونه با استفاده از اين صنعت پول ساز، ثروتمند و روياهاتون رو بسازين.​

فروش تایکان؛ اولین خودروی الکتریکی پورشه از ۹۱۱ پیشی گرفت

فروش تایکان؛ اولین خودروی الکتریکی پورشه از ۹۱۱ پیشی گرفت

خودروی الکتریکی جدید پورشه از ۹۱۱ پیشی گرفت

بر اساس آمارهایی که این شرکت روز جمعه منتشر کرد، نشان می‌دهد که رانندگان به طور فزاینده‌ای از خودروی الکتریکی استقبال کرده‌اند. اما فروش پورشه تایکان از فروش سری 911 تاثیرگذار و با عملکرد بالا این شرکت پیشی گرفته است.

تایکان اولین خودروی الکتریکی پورشه است و در پاییز 2019 معرفی شد. این شرکت خودروی اسپرت 911 خود را با عملکرد بالا در سال 1964 روانه بازار کرد.
بر اساس تحقیقات AlixPartners ، خودروهای الکتریکی امروزه حدود 2 درصد از کل فروش خودروها در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند. و این شرکت پیش‌بینی می‌کند که این سهم تا سال 2030 به حدود 24 درصد برسد. دولت‌های سراسر جهان مشوق‌هایی را برای خودروسازان در نظر می‌گیرند. تا وسایل نقلیه تمام الکتریکی برقی و هیبریدی تولید کنند.

اهداف دولت‌ها برای حرکت به سمت خوردروهای الکتریکی

بر اساس گزارش شورای بین‌المللی حمل و نقل پاک، از سپتامبر سال جاری، 16 دولت ملی اهداف خود را برای پایان کامل فروش خودروهای موتور احتراق داخلی در بازه زمانی 2025 تا 2040 تعیین کرده بودند. این شامل ده کشور اروپایی به همراه کانادا، کاستاریکا، کیپ ورد، سنگاپور و ایالت‌های کالیفرنیا و نیویورک است.
میزان فروش تایکان به 28،640 عدد و تحویل خودروهای اسپرت 911 به 27،972 رسید.

تایکان، یک اتومبیل اسپرت چهار در و دو موتوره، در زمان اولین عرضه خود، رقیبی گران قیمت برای سدان‌های جدیدتر S مدل T بود.
در حالی که تسلا تحویل خود را بر اساس مدل انجام نمی‌دهد. سازنده خودروهای الکتریکی ایلان ماسک گزارش داد که تقریباً 13،180 خودروی سدان مدل S و مدل X در سه ماهه اول سال 2021 تحویل داده است.

در ماه ژوئیه، پورشه پس از کشف مشکل نرم افزاری که باعث خاموش شدن ناگهانی برخی از موتورهای تایکان شد. فراخوانی را در مورد 43000 خودروی الکتریکی تایکان داد. این شرکت برای رفع این مشکل یک به روزرسانی نرم‌افزاری را به‌طور سریع انجام داد. اما مالکان مجبور شدند به جای دریافت یک به روزرسانی نرم‌افزاری از راه دور، اتومبیل خود را به نمایندگی‌های فروش برسانند تا این مشکل را برطرف کنند.
کلاوس راچبرگر ، مدیر اجرایی پورشه گفت هیچ حادثه‌ای در نتیجه این مشکل رخ نداده است.

کمبود تراشه همچنان تهدیدکننده

در بیانیه روز جمعه خود، پورشه (که بخشی از گروه فولکس واگن است.) همچنین سری کاین خودروهای اسپرت سایز متوسط ​​و لوکس کراس اوور خود را پرفروش‌ترین شرکت دانست.

تعداد تحویل‌های کاین در سه فصل اول 2021 به 62،451 رسید. و پس از آن Macan با 61،944 خودرو به فروش رسید. پورشه علاوه بر تایکان کاملاً برقی، تعدادی خودروی برقی پلاگین هیبریدی نیز به فروش می‌رساند. اما این شرکت تعداد فروش هر مدل را اعلام نکرده است.

کل صنعت خودرو از کمبود تراشه‌های نیمه رسانا و شیوع همه‌گیر امسال متاثر شده است.
در بیانیه روز جمعه پورشه خطاب به سهامداران، دتلف فون پلاتن، عضو هیئت اجرایی فروش و بازاریابی پورشه AG گفت:
“کتابهای سفارش به خوبی پر شده‌اند. و به نوبه خود، با نزدیک شدن به مهلت پایان سال، ما را خوشبین و مشتاق می‌کنند. با این حال، وضعیت کروناویروس همچنان نامشخص است. و ما در تامین منابع نیمه هادی با چالش‌هایی روبرو هستیم. به همین دلایل، ما تحولات جاری را بسیار زیر نظر داریم تا اطمینان حاصل کنیم که می‌توانیم به شیوه‌ای منعطف به واکنش خود ادامه دهیم. ”

برای خبرهای بیشتر اینجا را کلیک کنید.
منبع: CNBC

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.