جهش فروش خودروهای الکتریکی BMW
فروش خودروهای الکتریکی گروه بیامو در ۹ ماهه اول سال ۲۰۲۱ با ۱۲۱.۴ درصد رشد به ۵۹۶۸۸ دستگاه رسید. و خودروساز آلمانی روز چهارشنبه اعلام کرد که خودروی الکتریکی در حال تبدیل شدن به یک محرک رشد حیاتی و عامل موفقیت برای شرکت است.
در مجموع، این شرکت که مقر آن در مونیخ قرار دارد. بین ژانویه تا سپتامبر، 231575 دستگاه خودروی تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی به فروش رساند. که جهشی 98.9 درصدی نشان میدهد. در مقام مقایسه، تنها در سه ماهه سوم سال 2021، تسلای ایلان ماسک میگوید که 241300 دستگاه خودرو تحویل داده است.
تولید تحت تاثیر نقصان زنجیره تامین
ارقام خودروهای برقی BMW در گزارش درآمدی که روز چهارشنبه منتشر شد گنجانده شد. سود خالص سه ماهه سوم سال 2021 به 2.58 میلیارد یورو (2.99 میلیارد دلار) رسید که 42.4 درصد افزایش داشت. این با وجود کاهش 12.2 درصدی تحویل در بخش خودرویی آن نسبت به سه ماهه سوم سال 2020 بود.
این شرکت گفت: “در سه ماهه سوم 2021، تولید به طور فزایندهای تحت تاثیر تنگناهای تامین قطعات نیمه هادی قرار گرفت.” اگرچه این امر منجر به کسری حجم تولید و حجم فروش کمتر در دوره ژوئیه تا سپتامبر 2021 شد. اما تأثیر آن با اثرات مثبت قیمت برای وسایل نقلیه جدید و پیش فروش جبران شد.
استراتژی ۵۰ درصد فروش خودروهای الکتریکی
گروه بیامو در بخش خودروهای الکتریکی میخواهد تا سال 2030 حداقل 50 درصد از خودروهای تمام الکتریکی را به خود اختصاص دهند.
گروه BMW یکی از چندین شرکت معروف است که استراتژی الکتریکیسازی را پیش میبرد. در ماه مارس، ولوو کارز اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2030 به یک «شرکت خودروهای تمام الکتریکی» تبدیل شود.
این تغییر به سمت وسایل نقلیه الکتریکی در زمانی اتفاق میافتد که اقتصادهای بزرگ در سراسر جهان در تلاش برای کاهش ردپای زیستمحیطی حملونقل هستند.
به عنوان مثال، بریتانیا می.خواهد فروش خودروها و ونهای جدید دیزلی و بنزینی را تا سال 2030 متوقف کند. از سال 2035، همه خودروها و ون.های جدید باید آلایندگی خروجی اگزوز خود را صفر کنند.
در جاهای دیگر، کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، کاهش 100 درصدی انتشار CO2 از خودروها و ونها را تا سال 2035 هدف قرار داده است.
برای خبرهای بیشتر اینجا را کلیک کنید.
منبع: CNBC