وب سایت رسمی گروه بین المللی 10Points

آموزش علم پتروشیمی

من صمد كارگر با تجربه ٢٥ ساله در شيمی و پتروشيمی به شما ياد ميدهم چگونه با استفاده از اين صنعت پول ساز، ثروتمند و روياهاتون رو بسازين.​

تولید باتری بازیافتی توسط نورث‌ولت با پشتوانه گلدمن و فولکس‌واگن 

تولید باتری بازیافتی توسط نورث‌ولت با پشتوانه گلدمن و فولکس‌واگن 

باتری بازیافتی با نیکل، منگنز و کبالت

شرکت باتری سوئدی نورث‌ولت روز جمعه اعلام کرد که اولین سلول باتری بازیافتی خود را با آنچه که به عنوان “نیکل، منگنز و کبالت 100٪ بازیافت شده” توصیف می کند، تولید کرده است.

در بیانیه‌ای، شرکت مستقر در استکهلم – که سرمایه‌گذاری‌های گلدمن ساکس و فولکس واگن را جذب کرده است. – گفت که سلول باتری لیتیوم یونی توسط برنامه بازیافت این شرکت ساخته شده است.

کاتد این‌باتری از فلزات نیکل- منگنز- کبالت با استفاده از فلزات «بازیابی شده از طریق بازیافت ضایعات باتری» تولید شده است. نورث‌ولت گفت: آزمایش‌ها نشان داد که عملکرد با سلول‌های ساخته شده. با فلزاتی که تازه استخراج شده‌اند برابری می‌کند.

مواد اولیه کارخانه از بازیافت تامین می‌شود

روز جمعه، این شرکت اعلام کرد که طراحی تاسیسات بازیافت خود را گسترش خواهد داد. تا بتواند سالانه 125000 تن باتری را بازیافت کند.

ساخت این کارخانه که Revolt Ett نام دارد. قرار است در سه ماهه اول سال 2022 آغاز شود. و عملیات آن از سال 2023 آغاز شود.

این باتری‌های خودروهای الکتریکی از مواد باتری‌هایی که عمر آنها تمام شده. و همچنین از ضایعات کارخانه نورث ولت تولید می‌شوند. جایی که انتظار می‌رود اولین باتری قبل از پایان سال 2021 تولید شود. هر دو کارخانه در شمال سوئد واقع خواهند شد.

به گفته این شرکت، کارخانه Revolt می‌تواند موادی از جمله لیتیوم، کبالت، منگنز و نیکل را بازیافت کند. و طی این فرآیند مواد اولیه کارخانه بزرگ را تامین کند.

علاوه بر این، پلاستیک، مس و آلومینیوم نیز بازیافت می‌شوند و «از طریق سایر افراد به جریان تولیدی بازگردانده می‌شوند».

کاهش رد پای محیط زیستی خودروهای الکتریکی

اما نهرنهایم، مدیر ارشد محیط زیست نورث ولت، در یک مصاحبه تلفنی با CNBC. گفت: «از لحاظ تئوری، طبق تعریف، می‌توانید هر فلزی را که در باتری دارید بازیافت کنید و باتری جدیدی از آن بسازید.»

به عنوان یک استراتژی اساسی، این بدان معناست که وقتی بازار خودروهای برقی به رشد نهایی خود رسید. بنابراین، در نقطه‌ای که تعداد مساوی از خودرو وارد خیابان می‌شود به اندازه مقدار خودروهایی که باید اسقاط یا برای بازیافت فرستاده شوند. در این نقطه بازیافت بسیار کمک خواهد کرد. در واقع، در تئوری، می تواند نرخ بازیافت بسیار بسیار بالایی از باتری‌ها داشته باشد.”

نهرنهایم، که همچنین رئیس Revolt است، گفت: «و این بدان معنی است که شما در معرض یک بازار مواد اولیه نامتعادل قرار نخواهید داشت. و همچنین از خود در برابر ردپای بسیار بالای محیط زیستی محافظت خواهید کرد.

تولید باتری بازیافتی در زمان اوج گرفتن تولید خودروهای الکتریکی

برنامه های نورث‌ولت در زمانی انجام می شود که حرکت به سمت خودروهای الکتریکی شروع به شتاب گرفتن کرده است.

این هفته، امضاکنندگان بیانیه‌ای در اجلاس تغییرات آب و هوایی COP26 گفتند که «برای اینکه فروش خودروها و وانت‌های جدید تا سال 2040 و حداکثر تا سال 2035 در بازارهای پیشرو در سطح جهانی به صفر برسد، تلاش خواهند کرد».

در حالی که ایالات متحده، چین و خودروسازان از جمله فولکس واگن و تویوتا در این بیانیه غایب بودند. امضاکنندگان شامل دولت‌های بریتانیا، مکزیک و کانادا و شرکت‌های بزرگ خودروسازی مانند فورد، جنرال موتورز و ولوو کارز بودند.

بازیافت گره از مشکل زنجیره تامین باز می‌کند

از آنجایی که زنجیره‌های تامین جهانی به دلیل عوامل متعددی با فشار جدی مواجه هستند. مفهوم بازیافت مواد و توسعه یک اقتصاد دایره‌ای شروع به تبدیل شدن به یک پیشنهاد جذاب برای برخی از مشاغل، از جمله آنهایی که در بخش خودروهای الکتریکی هستند، شده است.

در مارس سال جاری، لوسین ماتیو، از گروه کمپین حمل و نقل و محیط زیست مستقر در بروکسل، به دنبال برجسته کردن پتانسیل بازیافت در صنعت خودروهای برقی بود.

او در بیانیه‌ای در وب‌سایت T&E گفت: برخلاف خودروهای امروزی که با سوخت فسیلی کار می‌کنند. باتری‌های خودروهای الکتریکی بخشی از یک حلقه اقتصاد دایره‌ای هستند. که در آن می‌توان از مواد باتری برای تولید باتری‌های بیشتر استفاده و بازیابی کرد.

ماتیو استدلال کرد که بازیافت مواد باتری زمانی که نوبت به کاهش «فشار بر تقاضای اولیه برای مواد بکر» و محدود کردن «تأثیر استخراج مواد خام بر محیط‌زیست و جوامع می‌شود» بسیار مهم است.

باتری بازیافتی “بسیار محلی تر”

نهرنهایم از نورث ولت در مورد اهمیت ایده‌های بازیافت و اقتصاد دایره‌ای در آینده، پرسیده شد.

او گفت: “من فکر می‌کنم این محرک کلیدی برای هر صنعت جدید خواهد بود.” هیچ فناوری مخربی وجود نخواهد داشت که بتواند بدون آن زندگی کند و من فکر می کنم که در درازمدت مواد بازیافتی در هر صنعتی با سایر صنایع رقابت خواهند کرد.

او ادامه داد: «درازمدت، زمانی که فرآیندها برای استفاده از یک محصول برای تولید محصول جدید ایجاد شود، بسیار سودآورتر خواهد بود.

“شما در حال کاهش وابستگی به بازار مواد خام هستید، منبع بسیار پایدارتری دارید… این منبع بسیار محلی تر است.

برای خبرهای بیشتر اینجا را کلیک کنید.

منبع: CNBC

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.