کامیون های برقی خودران؛ آیندهای نه چندان دور
به گزارش یانکو دیزاین، طراحان روسی رومن دولژنکو و دیمیتری ورونژتسف تخیل خود از آیندهای را آزمایش کردند که در آن کامیونهای سبک نه تنها الکتریکی بلکه کاملاً خودران هستند. کامیون های برقی آینده این صنعت هستند.
با توجه به اینکه آینده حملونقل برای خودروها کاملاً برقی است. اکنون همه نگاهها به این است که وسایل نقلیه بزرگتر چگونه تغییر مسیر خواهند داد. در حالی که بزرگترین مانعی که باید بر آن غلبه کرد همچنان محدوده این وسایل نقلیه باقی مانده است. طراحی این کامیون ها نیز برای تغییر در نظر گرفته شده است.
چه سطحی؟
طراحان رومن دولژنکو و دیمیتری ورونژتسف آیندهای را تصور میکنند که در آن کامیون های سبک به سطح 5 اتوماسیون رسیدهاند. یعنی جایی که وسایل نقلیه کاملاً خودران هستند و اصلاً نیازی به دخالت انسانی ندارند. در مقابل، تسلا در حالی عنوان «خودرانی کامل»، را به اتوموبیلهای برقی خود داده است که در حال نزدیک شدن به سطح 3 اتوماسیون است. البته در حال تلاش برای رسیدن به سطح 4 است.
هنگامی که اتوماسیون به جام مقدس سطح 5 برسد، کابین با مجموعهای از ویژگیهای ایمنی برای محافظت از راننده انسان در داخل غیرضروری خواهد بود. و میتواند از نظر اندازه کوچک شود. فقط به اندازهای که موتورهای الکتریکی، باتری و اجزای آن را نگه دارد. سیستم رانندگی خودمختار چیزی که در نهایت به آن می رسید یک تراکتور کوچک و در عین حال قدرتمند است که میتواند کانتینری با اندازه استاندارد بکشد.
از آنجایی که ویژگیهای آیرودینامیکی کامیون برقی سبک با کابین حذف شده از بین میرود، ساختار کانتینر باید خطوط مورد نیاز برای حرکت آسان در آزادراه را فراهم کند. و این چیزی است که در این طرحها مشاهده میکنید. برای اطمینان از اینکه عملکرد باربری به تنهایی روی به اصطلاح اسب کامیون نمیافتد، طراحان مجموعه عظیمی از چرخها را برای کانتینر طراحی کردهاند. که مستقل از اسب حرکت میکند و می.تواند در گوشههای سخت نیز حرکت کند.
طراحی رادیکال
برخی ممکن است به سختی تعویض این چرخها، در صورت بروز مشکل در جاده برای آنها، به سرعت به اشکالات این طراحی اشاره کنند. اما در دنیایی که به اتوماسیون سطح 5 دست یافتهایم، مطمئن هستیم که نه تنها لاستیکهای بدون هوا داریم. بلکه سیستمهایی نیز برای پیشبینی دقیق خطرات خرابی قطعات و رفع آنها قبل از شروع سفر داریم.
نامهای بزرگ صنعت خودرو مانند ولوو، مرسدس بنز، دایملر با خودروهای نیمه برقی خود در آستانه عصر جدیدی هستند. و تسلا بیش از پنج سال است که درباره خودروهای خودران صحبت میکند. سوال این است که چه کسی وزن خود را پشت چنین طراحی رادیکالی قرار خواهد داد.
برای خبرهای بیشتر اینجا را کلیک کنید.
منبع: interesting engineering