مراکزی با تمام امکانات
کارآفرینان در جال برنامهریزی برای یک “مرکز متحرک” هستند که میتواند برای شما صرفهجویی کند. در رزرو شام به شما کمک کند و مکانی برای اتصال یک خودروی الکتریکی باشد. تمام این موارد در یک پارکینگ خلاصه شده است.
حالا دیگر خواهید توانست از یک تلفن هوشمند نه تنها برای پیدا کردن مسیر نزدیکترین پارکینگ، بلکه برای اطمینان از خالی بودن و رزرو جا استفاده کنید. اگر نیاز به رزرو بلیط سینمای کنار دست پارکینگ دارید یا حتی رزرو شام برنامه پارکینگ میتواند به شما کمک کند.
کارآفرینان مبتکر آن را به عنوان یک “مرکز متحرک” یا “سیلو” میپندارند. که با فناوری نرمافزاری و سخت افزاری پیشرفتهای ساخته شده است. و چیزی شبیه به این است: “بدون درز، بدون اصطکاک، بدون لمس”. این مفهومی است که در سال گذشته به دلیل همهگیری تکامل یافته است و احتمالاً همچنان در حال تکامل است.
پارکینگ ها؛ پلتفرمی دیجیتال
صاحبان FlashParking، شرکتی در آستین تگزاس، که نرم افزار و سخت افزار را برای پارکینگ ها ارائه میدهد، آینده رانندگی و پارکینگ را به عنوان یک پلت فرم دیجیتالی محور میبینند. که به معنای بسیار وسیع، می تواند ترافیک، آلودگی ، اضطراب و… را از بین ببرد.
از جمله ایدههای آنها این است که وسایل نقلیهای را که زیاد در اطراف حرکت میکنند یا تک سرتشین هستند را به یک پارکینگ آرام در “سیلوی” مجهز به سرویس بهداشتی و کامیون مواد غذایی منتقل کنند. مانند کسانی که در شیفتهای اوبر و کامیونهای آمازون ، FedEx و UPS کار میکنند.
دن شارپلین، مدیر اجرایی فلش میگوید: “شما برای انجام کاری در شهر رانندگی میکنید. و سپس به دنبال پارکینگ میگردید.” اما دیدگاه ما این است که رانندگان تصادفی در آینده بسیار کم خواهند بود. و اینکه امکانات پارکینگ ها میتواند آنها را به یک مرکز پویا و یک شبکه گسترده تبدیل کند. و از طریق اپلیکیشن به مصرف کننده به صورت دیجیتالی متصل شود. این فقط در صورتی کار میکند که به مصرف کننده در جایی که زندگی میکند از طریق تلفن هوشمند او برسید.”
پارکینگ هوشمند چگونه کار خواهد کرد؟
سازمان آقای شارپلین، که او آن را SaaS توصیف میکند – نرم افزار به عنوان یک سرویس – به شرکایی نیاز دارد. وی گفت، در واقع ، فلش مالک پارکینگهایی که آنها را تجهیز میکند نیست.
آقای گلسون افزود: “اما ما صاحب زیرساخت هستیم: سخت افزاری که باعث بالا و پایین رفتن گیتها میشود، اسکوترها، ایستگاههای شارژ خودروهای الکتریکی.”
شرکای دیگری نیز وجود دارند: خودروسازان. آقای گلسون گفت فلش با بیش از دهها خودروساز برای یکپارچهسازی برنامههای پارک همکاری میکند. وی افزود: “اما آنها لزوماً کسانی نیستند که فناوری را ایجاد میکنند.” “ما میخواهیم به عنوان مشاور پارکینگ در کنار گوگل، آمازون و اوبر باشیم.”
ضربه همهگیری کرونا
جف اکرلینگ، مدیر ارشد رشد این شرکت گفت: بسیاری از پارکینگهایی که SP Plus ، یک شرکت مستقر در شیکاگو، در سراسر کشور مدیریت میکند. از سیستمهای بدون لمس در گیتها و پرداختهای تلفن همراه استفاده میکنند. تا “یک تجربه بدون لمس ایجاد شود.” به طور کلی، این شرکت بر “بیش از دو میلیون” پارکینگ در چندین هزار مکان، از جمله بیش از 70 فرودگاه نظارت میکند.
علیرغم فناوری بدون لمس، محدودیتهای قرنطینه که بیش از یک سال پیش به دلیل ویروس کرونا اعمال شده بود. باعث بروز مشکل در عملکرد پارکینگ شد.
آقای اکرلینگ گفت: “کل صنعت ما از هتلها گرفته تا فرودگاهها تا محل برگزاری رویدادها بسیار ضربه خورد.”
او گفت که جای تعجب نیست که شهر نیویورک یکی از اولین شهرهایی بود که پارکینگ در آن بازیابی شد. وی افزود: “اگر چهار ماه به عقب برگردید ، تقریباً در سطح قبل از کووید بودیم.” “بسیاری از کارکنان از حمل و نقل عمومی استفاده میکردند. اما بازگشت تعداد کمی از آنها به دفتر و رانندگی با خودروی شخصی، یک گام به جلو برای تجارت ماست.”
تاریخچه پارکینگ در ایالاتمتحده
تاریخچه پارکینگ در ایالات متحده خیلی پرماجرا نیست. اکثر گزارشات، اولین پارکینگهای عمومی را مربوط به اوایل دهه 1930 میدانند. یعنی زمانی که مالکیت خودرو عمومیتر شد. “رانندگان” اتومبیل این ماجرا را مدیریت میکردند. و ماشینها اغلب روی سکوها قرار میگرفتند و به فضاهای موجود منتقل میشدند.
در دهه 50، یک ساختمان مطلوب در مرکز شهر، ساختمانی با پارکینگهای زیاد بود. که به مردم دسترسی راحتتری برای خرید و رفتن به دفاتر میداد. در اواسط قرن بیستم، پارکینگهای چند طبقه با سطح شیبدار و پارکینگ “خودتان انجام دهید” نیز معرفی شدند.
اجرای پارکینگ با فناوریهای شرکت فلش
برخی از قطعات چشم انداز فلش اخیراً در Hoboken ، NJ، در حال اجرا است. دوربینهای با تکنولوژی بالا در دو ورودی طوری برنامهریزی شدهاند که پلاکها را بخوانند. تا خودروهایی که رانندگانشان به صورت آنلاین پیش پرداخت کردهاند یا ماهانه قرارداد دارند یا فقط بلیط ساعتی میخواهند را شناسایی کنند. نیازی به دستگاه خودپرداز ندارید. فقط به صفحه ضربه بزنید و بلیط را ببینید.
اگر صفحه مبهم باشد. دوربین میتواند خودرو را با یک “نشان” تشخیص دهد: علامت یا فرورفتگی یا برچسب.
بخشی از طبقه پایین دارای برخی وسایل نقلیه اجارهای است. یک فضای باز نسبتاً بزرگ در طبقه همکف با چند دوچرخه ثابت تجهیز شده است.
یکی از عوامل موفقیت اقتصادی یک پارکینگ گردش مالی است. عمر پریرا، مدیر کل پارکینگ هشت طبقه هوبوکن میگوید: “مدیریت منابع در اینجا بسیار مهم است.” “و از آنجا که دادهها در cloud هستند، میتوانم آنها را از طریق تلفن همراه در خانهام مدیریت کنم.”
آقای پررا بطور دورهای قیمتها را بسته به عرضه و تقاضا تنظیم میکند.
اسکوتر یا کامیون مواد غذایی هنوز تعبیه نشدهاند. ایستگاههای شارژ خودروهای برقی نیز وجود نداشت. برای خبرهای بیشتر اینجا را کلیک کنید.
منبع: نیویورک تایمز