وب سایت رسمی گروه بین المللی 10Points

آموزش علم پتروشیمی

من صمد كارگر با تجربه ٢٥ ساله در شيمی و پتروشيمی به شما ياد ميدهم چگونه با استفاده از اين صنعت پول ساز، ثروتمند و روياهاتون رو بسازين.​

چگونه آمازون در خرید اینترنتی پیروز شد

چگونه آمازون در خرید اینترنتی پیروز شد

 شاید آمازون بهترین سایت خرید اینترنتی نباشد، اما استفاده از آن می‌تواند جادویی باشد

به احتمال زیاد شنیده‌اید که آمازون اخیراً از والمارت به عنوان بزرگ‌ترین خرده‌فروشی در خارج از چین عبور کرده است. خریداران در سراسر جهان – اما بیشتر در ایالات متحده ، که هنوز بزرگترین بازار آمازون است – هر سال بیش از 600 میلیارد دلار کالا در آمازون خریداری می‌کنند. این تقریبا برابر با میزانی است که آمریکایی‌ها سال گذشته در رستوران‌ها و بارها خرج کردند. و این یعنی آمازون در خرید اینترنتی پیروز شده است.

برخی از شما که این مطلب را می خوانید ممکن است تعجب کنید که آمازون در حال حاضر بیش از والمارت نفروخته است. به یاد داشته باشید که مردم در اکثر کشورها، از جمله ایالات متحده، هنوز هم اکثریت قریب به اتفاق خرید خود را در فروشگاه‌ها انجام می‌دهند. (نکته جانبی: ارزش کل خریدهای سالانه انجام شده در علی‌بابا، غول تجارت الکترونیک چین، تقریباً دو برابر خریدهای آمازون است. این واقعاً زیاد است.)

آمازون چطور تمام معادلات را بهم ریخت

نکته قابل توجه این است که آمازون چگونه به این مرحله رسیده است. برخلاف حاکمان خرده‌فروشی آمریکا در دوره‌های گذشته، سیرز و والمارت، آمازون به قدرت رسید زیرا تمام اصول قبلی را برهم ریخت. آمازون همیشه بهترین مکان برای خرید نیست. اما با تسلط بر همه چیز به جز خرید اینترنتی، برنده است.

متوجه هستم که این یک ارزیابی ذهنی است. اما اگر تا به حال به عنوان مثال گزینه‌های بی پایان برای میله پرده در سایت را مرور کرده‌اید. به عکس‌های محصول مبهم نگاه کرده‌اید. از پارامترهای جستجو گیج شده‌اید. یا قابلیت اطمینان نظرات را زیر سوال برده‌اید. تمام اینها نقاط ضعف آمازون به عنوان یک فروشگاه خرید اینترنتی دلالت دارد.

آقای Juozas Kaziukėnas ، بنیانگذار شرکت تحقیقاتی تجارت الکترونیک Marketplace Pulse ، چند ماه پیش به چیزی اشاره کرد که در من را تحت تاثیر قرار داد: اگر آمازون از امروز شروع به کار می‌کرد، ممکن بود قادر به ادامه دادن نباشد. زیرا لزوماً بهترین محصولات را ندارد. ارزان‌ترین قیمت را ارائه نمی‌دهد. و همچنین مکان خاصی برای خرید حضوری نیست.

اما اکثر خریداران در آمازون نقص‌ها را نمی‌بینند. آمازون به مردم آموزش داده است که باور داشته باشند که می‌توانند به آن تکیه کنند تا معمولاً آنچه را که نیاز دارند سریع پیدا کنند. معمولاً خرید بسیار راحت است و اعضای ویژه و افرادی که کارت‌های اعتباری آمازون دارند انگیزه دارند که فقط در آنجا خرید کنند. اگر مشکلی دارید، کمک گرفتن آسان است – نه همیشه اما اغلب. قیمت‌های آمازون همیشه پایین‌ترین نیستند، اما گاهی اوقات نیز چنین هستند. و بسیاری از مردم خود را برای جستجو در جای دیگر زحمت نمی‌دهند.

چرا خرید اینترنتی با آمازون؟

آقای Kaziukėnas به من گفت “آمازون بیشتر اوقات برای اکثر خریدهای اینترنتی کفایت می‌کند.” شاید این یک شعار الهام بخش شرکتی نباشد که ارزش فضاپیمای جف بزوس را داشته باشد، اما جذابیت آمازون را توضیح می‌دهد.

آمازون بار دیگر ثابت کرد که بهترین محصول لزوما برنده نیست. ما به سمت محصولات و خدماتی مانند آمازون، Netflix و Zoom می‌رویم که اعتماد ما را به خود جلب کرده. و استفاده از آنها را آنقدر آسان کرده است که جادویی به نظر می رسد.

به طرز عجیبی، این چندان دور از طرح سیرز و والمارت نیست. سیرز خرید همه چیز را از جوراب گرفته تا سهام راحت کرده است. و در مرتب‌سازی و جابجایی کالا متخصص بود. Ditto for Walmart، که بر تدارکات مسلط بود و به خریداران محل زندگی خود، بخصوص در حومه شهر می‌رسید. تفاوت های قابل توجهی بین سیرز ، والمارت و آمازون نیز وجود دارد. اما برد این فروشگاه‌های خرده‌فروشی لزوماً به این دلیل نبود که آنها بهترین تجربه را در فروشگاه یا کاتالوگ یا وب سایت ارائه دادند.
در نهایت ، اثبات قدرت آمازون تنها در تعداد فروش چشمگیر آن نیست، بلکه در واقعیت است که اکنون مهمتر از محصولات فروش آن است.

ممکن است کفش نایک مورد نظر شما را نداشته باشد. ممکن است گاها یک سفارش درست انجام نشود. یا شما از برخورد کارگرانش یا ازدحام از مغازه‌های محلی ناراحت شوید. اما مردم اکنون از آمازون خرید می‌کنند زیرا آمازون است.

برای خبرهای بیشتر اینجا را کلیک کنید.
منبع: نیویورک تایمز

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.