آگاهی از بازار هدف و آمادگی مالی فاکتورهای کلیدی برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک
راه اندازی یک کسب و کار کوچک هرگز آسان نیست. شما باید در مورد خدمات یا ارائه محصول خود تصمیم بگیرید. مخاطبان مورد نظر شما چه کسانی هستند. و چه زمانی زمان مناسبی برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک است.
بر اساس مطالعه ای از ویستاپرینت ، 62 درصد از مردم ایالات متحده میخواهند صاحب کسب و کار شوند. و آیا زمان مناسبی برای شروع است؟
تونی کلمن براون، بنیانگذار شبکه زنان در تجارت، در مصاحبه ایمیلی با The Balance میگوید: “همه ایدهها منحصر به فرد نیستند. و فقط به ذهن یک نفر خطور نمیکنند.” ” شخصی که اقدام میکند در نهایت برنده میشود. بنابراین، به محض دریافت ایده، باید به آن عمل کنید. ”
کارآفرینان دلایل بسیاری را برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک ذکر می کنند. از جمله عدم علاقه به شغل فعلی خود، نیاز به یک منبع خلاق یا فقط برآوردن میل به پول بیشتر. صرف نظر از انگیزه شما، زمان و دلیل ایجاد یک کسب و کار باید هدفمند باشد.
در اینجا چند مرحله مهم و ملاحظات برای تعیین اینکه آیا زمان مناسبی برای به ثمر رساندن بیزینس شما است یا خیر، آورده شده است.
تحقیق کنید و مخاطب هدف خود را پیدا کنید
در قلب هر ایده بزرگ این است که قصد دارید به چه کسانی خدمت کنید. مخاطبان هدف شما شامل افرادی است که به محصول یا خدمات شما نیاز دارند. یا میخواهند و به نوبه خود میتوانند به کسب و کار شما در موفقیت کمک کنند. یک مطالعه جدید که توسط سایت محتوای متمرکز بر استارتاپ Failory منتشر شده است نشان داد که 90 درصد از استارتاپها شکست می خورند. یکی از دلایل اصلی ذکر شده این بود که این محصول مناسب بازار انتخابی نبود.
برای پی بردن به اینکه آیا بازاری برای تجارت شما وجود دارد یا خیر، انجام تحقیقات بسیار حساس است. با توجه به مدیریت مشاغل کوچک (SBA)، کلیدهای کشف نقاط قوت و پیشنهادات فروش منحصر به فرد شما و در نهایت شناسایی بازار هدف شما عبارتند از:
انجام تحقیقات بازار، مانند جمعآوری داده.های جمعیت شناختی در مورد سن، جمعیت و ثروت تجزیه و تحلیل رفتار مصرف کننده و روندهای اقتصادی.
تامپسون در مصاحبه تلفنی با The Balance گفت: “در جستجوی من برای پیدا کردن محصول مناسب برای دخترم ، متوجه شدم که مادران دیگر نیز همین مشکل را دارند.” تامپسون برای توسعه محصولات موی گیاهی خود برای کودکان خردسال، از عضویت خود در گروههای فرزندپروری فیسبوک برای ارتباط با سایر مادران و دریافت بازخورد در مورد نیازهای آنها استفاده کرد. این به نوبه خود به او الهام بخشید که فکر کند و کار خود را آغاز کند.
ایده خود را در بازار هدف آزمایش کنید
اگر ایده تجاری دارید، اما مطمئن نیستید که این روش کار میکند، بهترین راه برای آزمایش این است که آن را آزمایش کنید.
در سال 2019، تونیتا وایت ، صاحب Dopely Lit ، ایدهای برای عرضه عطر خانگی داشت. با هدف بازاریابی شمعهای مبتنی بر سویا که به عنوان مصرف کننده “شهری” از آنها یاد میکند.
وایت در مصاحبهای گفت: “من همچنان به ایده خط تولید عطرهای خانگی رجوع میکنم.” “من به یک منبع خلاق نیاز داشتم. و میخواستم چیزی باشد که من آن را دوست دارم و از آن لذت میبرم.”
مادر شلوغ دوقلوها تصمیم گرفت با تولید دو عطر راه اندازی یک کسب و کار کوچک را شروع کند. و بازار را آزمایش کند. سپس وایت بودجهای را برای تأمین منابع تهیه کرد و مغازههای خود را باز کرد. این کارآفرین پس از آزمایش ایده تجاری خود و درک اینکه مردم محصولات او را دوست دارند، تصمیم گرفت در سال 2020 پیش برود. او یک وبسایت ایجاد کرد و شبکههای اجتماعی تبلیغ کرد تا تجارت خود را تقویت کند. علاوه بر این ، وایت خط تولید محصولات خود را گسترش داد و بر تنوع آنها افزود
آیا وقت، انرژی و منابع برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک را دارید؟
اگر آمادگی راه اندازی یک کسب و کار کوچک را دارید، باید وقت بگذارید تا به آن اختصاص دهید. انرژی لازم برای گذراندن دوران سخ ، منابع مالی و شبکهای که از تلاش شما پشتیبانی می کند ، داشته باشید.
در حالی که ممکن است برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک نگران باشید، زمان فاکتور مهمی است. که باید به آن توجه کنید.
به عنوان مثال، بگویید که شما مادری در خانه هستید و فرزندان کوچکی دارید اما گزینههای زیادی برای مراقبت از کودک ندارید. راه اندازی یک کسب و کار کوچک که به شما نیاز دارد در طول روز در دسترس مشتریان باشید ممکن است یک گزینه واقع بینانه نباشد. یا اگر حرفهای سخت دارید، راه اندازی مشاغلی که به همان اندازه پرمخاطب است ممکن است باعث شود به سرعت فرصتهایتان از دست برود.
شما هنوز باید به ارزش ایده خود اعتقاد داشته باشید. فقط در نظر بگیرید که چگونه میتوانید چشم انداز خود را به شیوه ای معقولتر برآورده کنید.
برای خبرهای بیشتر اینجا را کلیک کنید.
منبع: The Balancesmb