وب سایت رسمی گروه بین المللی 10Points

آموزش علم پتروشیمی

من صمد كارگر با تجربه ٢٥ ساله در شيمی و پتروشيمی به شما ياد ميدهم چگونه با استفاده از اين صنعت پول ساز، ثروتمند و روياهاتون رو بسازين.​

افزایش قیمت شدید جدیدترین سقف‌ های خورشیدی تسلا

افزایش قیمت شدید جدیدترین سقف‌ های خورشیدی تسلا

سقف‌ های خورشیدی تسلا

این شرکت، اخیرا اقدام به افزایش چشمگیر قیمت سقف‌ های خورشیدی خود کرده است که این امر واکنش منفی مشتریان را بدنبال داشته است.

 

 

چندی پیش ایلان ماسک جدیدترین نوآوری تسلا از مجموعه مربوط به انرژی خورشیدی را رونمایی کرد: زون‌های سقفی که می‌توانند از طریق خورشید و بدون پنل‌ های خورشیدی ناخوشایند، برق تولید کنند.

 

 

پس از تاخیر نسبتا زیاد، تسلا امسال شروع به تولید این زون‌های خورشیدی کرده است. اما در حال حاضر با یک مشکل اساسی روبرو شده است. این شرکت برخی از مشتریان را با افزایش قیمت قبل از نصب که ده‌ها هزار دلار بالاتر از قیمت قبلی است، شوکه کرد.

 

 

دکتر پیتر کوینت مشتاق بود که زون‌ های خورشیدی تسلا را در خانه ۴۰۰۰ فوت مربعی خود در پورتلند، نصب کند تا اینکه این شرکت با یک ایمیل کوتاه قیمت را از ۷۵۰۰۰ دلار به ۱۱۲۰۰۰ دلار رساند. هنگامی که او ایمیلی برای دریافت توضیحات بیشتر به تسلا داد، بیش از سه ساعت در حالت تعلیق قرار گرفت.

 

 

وی گفت: “من گفتم این واقعی نیست، درست است؟  قیمت شروع به افزایش کرد. ما می توانستیم با آن کنار بیاییم. ولی این افزایش شدید شبیه به سرقت است. “

 

 

افزایش قیمت آخرین اقدام نادرست واحد خورشیدی تسلا است که پنل‌های معمولی را نیز به فروش می‌رساند. این شرکت از بزرگترین نصب‌کننده‌های پنل‌ های خورشیدی پشت‌بام در ایالات‌متحده است. تلاش برای به دست آوردن مجدد سهم بازار با کاهش قیمت پنل‌ها در سال ۲۰۱۹ کار چندانی در جلوگیری از این روند نکرده است.

 

 

در برنامه “زنان خانه دار” که در استودیوی جهانی در سال ۲۰۱۶ برگزار شد، آقای ماسک، مدیر اجرایی شرکت، قول داد که زون‌های جدید تسلا با جذب صاحب خانه‌هایی که صفحات خورشیدی را زشت می‌دانند، صفحات جدید را به فروش خواهد رساند. اما زون همچنان بخش کوچکی از بازار خورشیدی باقی مانده است و نتیجتا تعداد کمی از گروه‌های صنعتی برای راه‌اندازی این تأسیسات به خود زحمت می‌دهند.

 

سایر شرکت‌ های ارائه دهنده زون‌ های خورشیدی

تسلا تنها شرکتی نیست که ایده جاسازی پنل‌ های خورشیدی را که باعث تبدیل نور خورشید به برق می‌شوند را در زون دنبال می‌کند. Dow Chemical ، CertainTeed ، Suntegra و Luma و سایر محصولات مشابه با موفقیت محدود ارائه کرده‌اند.

 

 

اما با توجه به موفقیت آقای ماسک در استفاده از اتومبیل‌های برقی تسلا و موشک‌های اسپیس‌ایکس، زون‌های شیشه‌ای تسلا توجه زیادی را به خود جلب کردند. وی قول داد که محصول بسیار بهتر از همه رقبا باشد. هدف این بود که این زون‌ های خورشیدی مانند آسفالت، تخته سنگ و کاشی اسپانیایی بخشی از هر خانه باشد.

 

 

آقای ماسک در گفتگویی اصرار داشت که تقاضا برای سقف‌های خورشیدی تسلا همچنان بالاست. حتی در شرایطی که این شرکت قیمت‌ها را به طور قابل توجهی افزایش داده است.

 

 

وی در مورد این افزایش لحظه آخری قیمت گفت: “ما دریافتیم كه در ارزیابی برخی از بام‌ها اساساً مرتکب اشتباهات مهمی شده‌ایم. شما فقط نمی‌توانید یک وضعیت متناسب با همه داشته باشید.”

 

 

جاه‌طلبی‌ های انرژی خورشیدی تسلا

جاه طلبی های خورشیدی تسلا به سال ۲۰۱۵ برمی‌گردد که اعلام کرد در کنار اتومبیل‌های برقی خود پنل و باتری خانگی می‌فروشد. یک سال بعد، این شرکت سولارسیتی را خریداری کرد، شرکتی که توسط پسر عموی آقای ماسک ، Lyndon Rive اداره می‌شود. سولارسیتی پیشروترین نصب‌کننده پنل‌ های خورشیدی در پشت بام در ایالات‌متحده بود، اما در پنج سال گذشته تسلا بسیار عقب‌تر از Sunrun است، که سال گذشته با خرید یک نصب‌کننده دیگر ، Vivint ، حتی بزرگتر شد.

 

سهم بازار پنل‌ های خورشیدی و زون‌ های تسلا

تسلا سهم بازار خود را از دست داده است زیرا تقاضا برای پنل‌ های خورشیدی پشت بام بجای زون‌های معرفی شده توسط تسلا، به دلیل افزایش قیمت زون‌ها، به شدت افزایش یافته است. طبق اعلام انجمن صنایع انرژی خورشیدی، از نظر ظرفیت تولید انرژی، کل میزان ظرفیت پنل‌های نصب شده سالانه حدود ۱۳ برابر یک دهه قبل است.

 

پیش‌بینی‌ها از رشد زون‌ های تسلا

ویکرام آگگاروال، بنیانگذار و مدیر اجرایی EnergySage، یک سرویس مقایسه و خرید پنل‌ های خورشیدی، گفت: از نظر مقیاس، زون‌های خورشیدی ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر از پنل‌ها در تبدیل آفتاب به برق کارایی دارند. وی گفت که مشخص نیست تسلا در عملکرد زونا پیشرفت کرده است، اگرچه این مورد برای بسیاری از صاحبان خانه جذاب است زیرا شکل ظاهری سقف‌ها مانند هر سقف دیگری است.

 

 

آقای آگرووال گفت، اما افزایش اخیر قیمت این شرکت نشان میدهد که زون‌ های خورشیدی در حال حاضر به عنوان یک محصول جذاب باقی می‌مانند. وی گفت: “به نظر می‌رسد كه آنها كانال‌های فوق‌العاده را هدف قرار داده‌اند، افرادی كه به دنبال نصب سقف‌های گران قیمت هستند.”

 

 

هنوز هم ، برخی از کارشناسان انرژی و پذیرندگان اولیه، از جمله دن ریچر، دستیار وزیر انرژی در دولت کلینتون، گفتند که قیمت‌های بالاتر تسلا مانع حرکت به زون‌ های خورشیدی نمی‌شود. در کنفرانس‌ها و جلسات در اواخر دهه ۱۹۹۰ ، مانند یک بازاریاب خانه به خانه، آقای ریچر پنل‌ های خورشیدی را از کیف خود بیرون می‌کشید تا چشم‌انداز خود را برای آینده برق خانگی نشان دهد. او به هرکسی که گوش کند می‌گوید: “این جایی است که ما به آن سمت هدایت می‌شویم – این یک زون خورشیدی است.”

 

 

آقای ریچر در این ماه زون‌ های تسلا را بر روی بخشی از پشت‌بام منزل خود در ورمونت نصب کرد.

 

 

در زیر آسمان نیمه ابری در دو روز خنک، تعداد انگشت شماری از کارگران به خانه آقای ریچر در وارن، صعود کردند. پس از در نظر گرفتن اعتبارات مالیاتی فدرال، وی حدود ۱۶۰۰۰ دلار پرداخت خواهد کرد. قیمت آن بسیار کم بود زیرا او زون را روی کل خانه خود نصب نمی‌کرد و سقفی را تعویض نمی‌کرد.

 

 

تام بری ، معاون رئیس SunCommon ، پیمانکار نصب زون، گفت: “او ۲۵ سال منتظر این بود ، مانند افرادی که منتظر آیفون بودند.”

 

اعلام افزایش هزینه

نیویورک تایمز با سه صاحبخانه در سراسر کشور، که تسلا به آنها اعلام کرده بود هزینه سیستم‌های آنها بسیار بیشتر خواهد بود، گفتگو کرده است. دو نفر کار را لغو کردند و نفر سوم در مرحله پیشرفته‌تری بود زیرا او تقریباً ۵۰۰۰ دلار تا اینجای کار هزینه کرده بود.

 

 

در این میان آقای ماسک و تسلا به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

 

 

دکتر کوینت ، در پورتلند ، تصمیم گرفته بود که زون‌های تسلا را نصب کند زیرا او نیاز به تعویض سقف اصلی در خانه‌ای داشت که خانواده‌اش بیش از ۳۰ سال پیش ساخته بودند. وی در ۱۱ سپتامبر قرارداد امضا کرد و ۱۰۰ دلار سپرده پرداخت کرد. هزینه سیستم وی بسیار بیشتر از آقای ریچر بود زیرا اندازه آن بیش از دو برابر یک سیستم خورشیدی خانگی معمولی بود.

 

 

دکتر کوینت گفت: “سقف های تسلا واقعاً زیبا به نظر می‌رسند. و همه را شگفت‌زده می‌کنند”.

 

 

اولین تخمین نصب بیش از ۶۰۰۰۰ دلار بود که این مبلغ فقط چند هزار دلار بیشتر از هزینه پانل‌های معمولی و سقف جدید بحساب می‌آمد. وی اضافه کرد، طی ماه‌هایی که تسلا در حال طراحی سیستم و گرفتن پروانه ساخت بود ، این شرکت قیمت را کمی افزایش داد، که باز هم مشکلی نداشت. اما قیمت نهایی در مارس، ۱۱۲۰۰۰ دلار، بسیار بیشتر بود.

 

 

دکتر کوینت که مایل به پرداخت این مقدار نیست، به دنبال یک نصب‌کننده دیگر رفت و تصمیم گرفت از زون و صفحات خورشیدی معمولی استفاده کند و تقریباً ۷۰۰۰۰ دلار از قیمت نهایی تسلا برای او صرفه‌جویی کرد.

 

 

تا اینجا تسلا توضیح مناسبی به مشتریان خود ارائه نداده است و همان‌طور که گفته شد هم کمپانی و هم آقای ماسک از اعلام رسمی شانه خالی می‌کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.