وب سایت رسمی گروه بین المللی 10Points

آموزش علم پتروشیمی

من صمد كارگر با تجربه ٢٥ ساله در شيمی و پتروشيمی به شما ياد ميدهم چگونه با استفاده از اين صنعت پول ساز، ثروتمند و روياهاتون رو بسازين.​

شانس فورد در بازار خودورهای الکتریکی با یک پیکاپ پرفروش

شانس فورد در  بازار خودورهای الکتریکی با یک پیکاپ پرفروش

فورد قصد دارد شانس خود را در بازار خودورهای الکتریکی با مدل یک پیکاپ پرفروش امتحان کند

 

اگر فروش خوبی داشته باشد، یک نسخه الکتریکی از پرفروش‌ترین وسیله نقلیه در ایالات متحده می‌تواند به سرعت بخشیدن به انتقال از خودروهای سوخت فسیلی به خودروهای الکتریکی کمک کند.

انتظار می رود که بهار سال آینده F-150 جدید الکتریکی فورد با نام لایتنینگ به فروش برسد. فورد قصد دارد شانس خود را در بازار خودورهای الکتریکی با مدل یک پیکاپ پرفروش امتحان کند. اگر فروش خوبی داشته باشد، یک نسخه الکتریکی از پرفروش‌ترین وسیله نقلیه در ایالات متحده می‌تواند به سرعت بخشیدن به انتقال از خودروهای سوخت فسیلی به خودروهای الکتریکی کمک کند.

موتور، یک نبرد جدید را برای سلطه بر بازار سریع رشد خودروهای الکتریکی گشوده است.

چهارشنبه شب در یک نمایش پر زرق و برق در دیربورن، میشیگان، این خودروساز از نسخه الکتریکی وانت محبوب F-150 خود به نام لایتنینگ رونمایی کرد. پیکاپ‌های سری F فورد، از جمله F-150، پرفروش‌ترین خط تولید وسایل نقلیه در ایالات‌متحده را تشکیل می‌دهند.طبق مطالعه انجام شده توسط فورد به طور معمول حدود ۴۲ میلیارد دلار در سال درآمد کسب می‌کنند.

این یکی از پرفروش‌ترین خودروهای جدید بود و در مقایسه‌ای که انجام شده این خودرویی است که برای توده‌ی مردم مقرون به صرفه است. این ریسک بزرگی برای فورد محسوب می‌شود. در‌صورتی‌که این خودروساز بتواند F-150 لایتنینگ را به یک فروش بزرگ تبدیل کند، می‌تواند حرکت به سمت وسایل نقلیه الکتریکی را تسریع کند. حرکتی که به گفته محققان برای جلوگیری از بدتر شدن اثرات تغییرات اقلیمی، برای جهان بسیار مهم است.

کمک به مبارزه با تغییرات اقلیمی

آلودگی ناشی از اتومبیل‌ها و کامیون‌ها بزرگترین منبع انتشار گازهای گلخانه‌ای در ایالات‌متحده و یکی از بزرگترین منابع در جهان است. اما اگر لایتنینگ فروش خوبی نداشته باشد، می‌تواند نشان دهد که انتقال به سمت خودروهای الکتریکی بسیار کندتر از خواسته بایدن و سایر رهبران جهان برای دستیابی به اهداف مبارزه با تغییرات اقلیمی خواهد بود. مایکل رمزی، تحلیلگر گارتنر گفت: “F-150 وسایل نقلیه الکتریکی را در قلمرو کاملا متفاوتی قرار خواهد داد.” “این برای فورد بسیار حایز اهمیت است، اما برای کل صنعت نیز اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. اگر می‌خواهید ناوگان کل خودرو را در ایالات‌متحده الکتریکی کنید، F-150 قدم بزرگی در این راه است. ”

 

لایتنینگ سیگنال تغییر در صنعت خودرو

 

تسلا چندین سال است که با فروش اتومبیل‌های پر زرق و برق اسپرت به افراد متمول و ثروتمند، به سرعت رشد کرده است. سال گذشته در سطح جهان نزدیک به ۵۰۰۰۰۰ اتومبیل فروخت، کمی بیش از نیمی از کامیون‌های سری F که فورد فروخت. سایر مدل‌های الکتریکی که فروش خوبی داشته‌اند، اتومبیل‌های کوچکی مانند شورولت بولت و نیسان لیف بوده‌اند که مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته‌اند.

در مقابل، F-150 لایتنینگ، برای مشاغل کوچک و مشتریان شرکتی مانند پیمانکاران ساختمان و شرکت‌های معدنی و ساختمانی است که تعداد زیادی وانت را خریداری می‌کنند. این خریداران معمولاً  به قیمت اولیه کامیون اهمیت نمی‌دهند بلکه توجه آنها به هزینه کار و نگهداری آن است. هزینه خرید وسایل نقلیه الکتریکی بیشتر از خودروهای معمولی است اما درمقابل هزینه نگهداری آنها کمتر است زیرا قطعات کمتری دارند و برق آنها به ازای هر مایل کمتر از بنزین یا گازوئیل است.

 

پاسخ به نیاز بازار

 

ویلیام سی فورد جونیور، رئیس شرکت و نوه هنری هنری فورد، در مصاحبه‌ای گفت: “تعداد زیادی ناوگان بزرگ وجود دارند که به دنبال راه حل‌های سبز بوده‌اند اما تاکنون پاسخی برای آنها وجود نداشته است.” پیش‌بینی می‌شود این کامیون در بهار سال آینده با قیمت اولیه ۳۹۹۷۴ دلار برای نمونه‌ای که می‌تواند با شارژ کامل ۲۳۰ مایل مسافت را طی کند، به فروش برسد. نسخه‌ای با برد ۳۰۰ مایل از ۵۹۹۷۴ دلار شروع می‌شود. جیم فارلی، مدیر عامل فورد، روز پنجشنبه به CNBC گفت که این شرکت در کمتر از ۱۲ ساعت پس از رویداد روز چهارشنبه، ۲۰۰۰۰ کامیون لایتنینگ را پیش‌فروش کرده است.

کارایی پیکاپ الکتریکی فورد

 

با نصب یک موتور الکتریکی بر روی هر یک از محورهای خود، این خودرو گشتاور بیشتری – در واقع شتاب سریعتر – از هر F-150 قبلی ارائه خواهد داد. طبق گفته فورد، بسته باتری آن می‌تواند به مدت قطع سه ماه برق یک خانه را تأمین کند.

برای پیمانکاران و سایر کاربران کامیون‌های تجاری ، لایتنینگ قادر خواهد بود اره‌های برقی، ابزار و روشنایی را تغذیه کند. نتیجتا به طور بالقوه جایگزین نیاز به ژنراتور در محل کار می‌شود. این خودروی الکتریکی حداکثر ۱۱ پریز برق دارد.

تد کنیس، مدیر کل تجارت وسایل نقلیه تجاری فورد در آمریکای شمالی گفت: “این خودرو به گونه‌ای است که در محل کار باشد و در تمام طول روز کار کند.” قیمت پایه این پیکاپ چند هزار دلار کمتر از یک تسلا مدل ۳ و حتی یک وسیله ورزشی Mustang Mach-E متعلق به این شرکت است. برخی از ایالت‌ها مانند کالیفرنیا ، نیوجرسی و نیویورک تخفیف‌های اضافی به ارزش ۵۰۰۰ دلار نیز ارائه می‌دهند.

آقای کنیس اظهار داشت که فورد با استفاده از صندلی‌ها و سایر قطعاتی که به پیکاپ‌های معمولی سری F وارد می‌شود، توانست قیمت مدل الکتریکی را پایین نگه دارد. فورد به طور معمول سالانه ۹۰۰۰۰۰ دستگاه از این وسایل را می‌فروشد‌، که به آن مقیاس قابل توجهی می‌بخشد.

 

سایر رقیبان فورد برای تولید پیکاپ‌های الکتریکی

 

جنرال موتورز و شرکت های نوپایی مانند Rivian نیز روی پیکاپ‌های الکتریکی کار می‌کنند. Rivian گفته است که تحویل کامیون خود، R1T را از تابستان امسال آغاز خواهد کرد و G.M. انتظار می‌رود اواخر امسال وانت GMC Hummer را بفروشد.

یک سوال بزرگ در مورد وانت‌های برقی این است که آیا افراد زیادی آنها را خریداری می‌کنند؟ فراتر از خریداران تجاری، کامیون‌هایی مانند F-150 ، Chevrolet Silverado و Ram تمایل دارند توسط افرادی که وسایل زیادی برای حمل و نقل دارند یا توسط افرادی – معمولاً مردان – که رانندگی با کامیون دوست دارند خریداری شود. کامیون‌های سری F طی ۴۴ سال گذشته پرفروش‌ترین مدل در ایالات متحده بوده‌اند. مطالعه ۲۰۲۰ توسط گروه مشاوره بوستون نشان داد که این کامیون اشتغالزایی به میزان ۵۰۰۰۰۰ شغل در فورد، تأمین کنندگان قطعات و نمایندگی‌ها داشته است.

معرفی لایتنینگ توسط فورد از طرف بایدن ، که روز سه شنبه از مرکز خودروهای الکتریکی Rouge این شرکت در محل تولید وانت بازدید کرد، تاثیر بسزایی داشت.

 

سرمایه‌گذاری‌ها روی خودروهای الکتریکی

 

پیشنهاد زیرساخت 2 تریلیون دلاری دولت شامل پول برای کمک به ساخت نیم میلیون ایستگاه شارژ و مشوق های خرید وسایل نقلیه الکتریکی است. فورد گفته است كه قصد دارد ۲۲ ميليارد دلار براي توسعه خودروهای الكتريكی طي يك دوره ۵ ساله تا سال ۲۰۲۵ هزينه كند. سایر خودروسازان نیز در همین مسیر حرکت می‌کنند. G.M. مبلغ مشابهی را خرج می‌کند و گفته است که هدف آنها این است که تا سال ۲۰۳۵ فقط خودروی الکتریکی تولید کنند. این یعنی تعیین یک تاریخ هدف برای حذف موتور احتراق داخلی، که بیش از یک قرن به صنعت خودرو نیرو می‌دهد.

جنرال موتورز اخیراً نسخه به روز شده خودروی الکتریکی خود را با نام شورولت بولت را معرفی کرده است. همچنین قصد دارد نسخه الکتریکی وانت محبوب Silverado خود را بسازد که یکی از بزرگترین رقبای F-150 است.

در ارتباط با خودروهای الکتریکی بیشتر بخوانید

منبع خبر: نیویورک تایمز

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.