وب سایت رسمی گروه بین المللی 10Points

آموزش علم پتروشیمی

من صمد كارگر با تجربه ٢٥ ساله در شيمی و پتروشيمی به شما ياد ميدهم چگونه با استفاده از اين صنعت پول ساز، ثروتمند و روياهاتون رو بسازين.​

برنامه‌ گیگافکتوری در انگلیس؛ کارخانه ای برای افزایش ظرفیت ساخت باتری

برنامه‌ گیگافکتوری در انگلیس؛ کارخانه ای برای افزایش ظرفیت ساخت باتری

کارخانه جدید ساخت باتری خودرو الکتریکی

به اصطلاح گیگافکتوری‌ها تأسیساتی هستند که باتری را برای تولید باتری وسایل نقلیه الکتریکی در مقیاس وسیع.
یک برنامه برای یک کارخانه بزرگ جدید گیگافکتوری در مرکز انگلیس طرح ریزی شده است. کسانی که پشت این پروژه ادعا می‌کنند می‌تواند ۶۰۰ شغل مستقیم و ده‌ها هزار شغل دیگر در سراسر زنجیره تامین ایجاد کند.

کارخانه ای برای تولید و بازیافت

پیشنهاد این کارخانه توسط شورای شهر کاونتری و فرودگاه کاوانتری ارائه شده است. که به عنوان شرکای سرمایه‌گذاری مشترک عمل می‌کنند.
اصطلاحاً گیگافکتوری‌ها تأسیساتی هستند که در مقیاس وسیع باتری برای وسایل نقلیه الکتریکی تولید می‌کنند. ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، اولین کسی بود که از این اصطلاح استفاده کرد و آن را رایج نمود.

در صورت احداث، تاسیسات در کاونتری در فرودگاه کاونتری واقع خواهد شد. این تاسیسات همزمان هم به تولید و هم بازیافت باتری وسایل نقلیه الکتریکی توجه دارد. با مساحت حداکثر ۵/۷ میلیون فوت مربع، ایده این است که با صددرصد انرژی سبز تأمین شود.

کاونتری در میدلندز غربی واقع شده است. بخشی از انگلستان که از دیرباز با تولید خودرو شناخته شده است.

اندی استریت، شهردار میدلندز غربی، پنجشنبه گفت: “این یک ماموریت اساسی است. وجود یک گیگافکتوری در میدلندز غربی هم برای آینده صنعت خودرویی منطقه و هم برای مزایای اقتصادی و شغلی زیادی که برای آن به همراه خواهد داشت، مهم است.” .

وی در ادامه توصیف منطقه را به عنوان محل اصلی “بزرگترین تولید کننده خودرو کشور، بزرگترین مرکز تحقیقاتی اروپا در نوع خود، تنها مرکز صنعتی‌سازی باتری انگلیس و یک زنجیره تأمین پیشرو در جهان” معرفی کرد. وی افزود که یک کارخانه گیگافکتوری “گام بعدی طبیعی برای قلب خودروی انگلیس” بود.

سیستم حمل و نقل با انتشار کربن صفر

سیستم حمل و نقل با انتشار کم و صفر به عنوان ابزاری اساسی برای اقتصادهای بزرگ در تلاش برای کاهش اثرات محیطی و کاهش آلودگی هوا تلقی می‌شود.

به عنوان مثال، دولت انگلیس قصد دارد فروش خودروهای دیزلی و بنزینی و کامیونت‌های جدید را تا سال ۲۰۳۰ متوقف کند. و از سال ۲۰۳۵، تماما به اتومبیل‌های جدید و کامیونت‌ها انتشار کربن صفر نیاز دارد.

همچنین کمیسیون اروپا، بخش اجرایی اتحادیه اروپا، کاهش صد درصدی انتشار دی‌اکسیدکربن از اتومبیل‌ها و کامیونت‌ها را تا سال ۲۰۳۵ هدف قرار داده است.

اگر این اهداف برآورده شود، زیرساخت‌های کافی برای شارژ و ظرفیت تولید باتری در سال‌های آینده مورد نیاز است.

همزمان معاملات بزرگی برای افزایش ظرفیت تولید در اروپا انجام می‌شود. طبق اعلام اخیر گروه تبلیغات و محیط زیست، ۳۸ گیگافکتوری برای تولید باتری در ماه مه ۲۰۲۱ در اتحادیه اروپا و انگلیس در حال ساخت یا برنامه‌ریزی است.

شروع فعالیت خودروسازان

به عنوان مثال، تسلا در حال توسعه تعدادی از کارخانه های بزرگ تولیدی است. از جمله یکی در آلمان، در حالی که سایر شرکت‌های بزرگ خودروسازی نیز شروع به فعالیت در این بخش کرده‌اند.

در ماه ژوئن، رنو گفت که دو مشارکت عمده مربوط به طراحی و تولید باتری خودروهای الکتریکی را امضا کرده است. در همان ماه نیسان اعلام کرد که قصد دارد یک گیگافکتوری ۱ میلیارد پوندی (۱/۳۸ میلیارد دلار) در ساندرلند، شمال شرقی انگلیس ایجاد کند.

و در ماه مارس، فولکس واگن اعلام کرد که هدفش تأسیس چندین گیگا کارخانه در اروپا تا پایان دهه است.

هربرت دیس، مدیرعامل فولکس واگن در اوایل این هفته با آنت وایزباخ CNBC صحبت کرد و با اشاره به وجود چالش‌ها، اهمیت تولید باتری را در سال‌های آینده تأکید کرد.

وی گفت: “بگذارید بگوییم باتری‌ها ممکن است یک محدودیت مداوم برای رشد خودروهای برقی در طی پنج تا ۱۰ سال آینده باشند.”

برای خبرهای بیشتر اینجا را کلیک کنید.

منبع: CNBC

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.