وب سایت رسمی گروه بین المللی 10Points

آموزش علم پتروشیمی

من صمد كارگر با تجربه ٢٥ ساله در شيمی و پتروشيمی به شما ياد ميدهم چگونه با استفاده از اين صنعت پول ساز، ثروتمند و روياهاتون رو بسازين.​

خودروی الکتریکی جدید مرسدس بنز VISION EQXX با برد ۱۰۰۰ کیلومتری

خودروی الکتریکی جدید مرسدس بنز VISION EQXX با برد ۱۰۰۰ کیلومتری

نمایش تصویر خودروی الکتریکی جدید مرسدس بنز

مدیر عامل مرسدس بنز، مارکوس شافر، از خودروی الکتریکی جدید مرسدس بنز به نام VISION EQXX را با برد بیش از 620 مایل (1000 کیلومتر) رونمایی کرد. شفر در پستی در شبکه‌های اجتماعی تصویری را در کنار تاریخ کامل رونمایی، که بسیار نزدیک است، را به اشتراک گذاشت.

وی گفت: همانطور که می‌دانید، ما مدتی است که روی هدف استراتژیک خود برای پیشرانی در خودروی الکتریکی کار می‌کنیم. اکنون، VISION EQXX قرار است به کارآمدترین وسیله نقلیه الکتریکی تبدیل شود که تا به حال ساخته‌ایم. برد واقعی بیش از 1000 کیلومتر است.

او همچنین گفت: “و من بسیار خوشحالم که خیلی زود – در 3 ژانویه 2022. – در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.”

حرکت به سمت تولید خودروهای تماما الکتریکی

برنامه VISION EQXX بخشی از برنامه‌های گسترده‌تر مرسدس بنز برای تبدیل شدن به تمام الکتریکی تا سال 2030 است. که در ژوئیه امسال اعلام کرد. این شرکت از خودروی جدید برای آزمایش و ارتقای کارایی فناوری‌های خودروی الکتریکی (EV) خود استفاده خواهد کرد.

هنگامی که مرسدس بنز برای اولین بار VISION EQXX را معرفی کرد، گفت که خودروی تمام الکتریکی فوق کارآمد جدید به برد بیش از 750 مایل (1200 کیلومتر) خواهد رسید. با این حال، در ماه جولای، این خودروساز این اطلاعات را به‌روزرسانی کرد و بیان کرد که بیش از 620 مایل (1000 کیلومتر) برد «واقعی» خواهد داشت.

خودروی الکتریکی جدید مرسدس بنز جلوتر از تسلا

شفر در کنار اعلام تاریخ کامل رونمایی، که کمی بیشتر از یک ماه دیگر باقی مانده است. از تصویر تیزری نیز رونمایی کرد که مشخصاً فاقد جزئیات دقیق است. او همچنین در پست خود اشاره می کند که مرسدس بنز با VISION EQXX “هدفی بیش از اهداف اصلی برای [خود] تعیین کرده است: ما می‌خواهیم یک خودروی برقی کلاس جمع و جور توسعه دهیم. که می‌تواند با یک بار شارژ باتری 1000 کیلومتر مسافت را طی کند. در شرایط جاده واقعی، با مقدار مصرف تک رقمی برای کیلووات ساعت در هر 100 کیلومتر در سرعت‌های معمولی بزرگراه.”

شفر می‌گوید: با این حال، او همچنین می‌گوید که خودروساز آلمانی می‌خواهد آیرودینامیک خودروی جدید را در مقایسه با EQS تمام الکتریکی خود بهبود بخشد. که در حال حاضر «کمترین ضریب درگ را دارد که تا به حال در یک خودروی تولیدی دیده شده است». او همچنین ادعا می کند که مرسدس بنز “در حال کار بر روی افزایش 20٪ تراکم انرژی در سطح سلولی در مقایسه با EQS است.”

در اوایل این ماه، EQS مرسدس بنز در یک آزمایش برد در شرایط واقعی به 441 مایل (679 کیلومتر) رسید. به این معنی که به راحتی مدل S استاندارد تسلا را شکست می‌دهد. که بردی معادل 405 مایل (651 کیلومتر) دارد. اگرچه VISION EQXX فقط یک مفهوم است. ولی فناوری آن به احتمال زیاد در مدل‌های تولیدی مرسدس بنز بکار گرفته خواهد شد.

برای خبرهای بیشتر اینجا را کلیک کنید.

منبع: Interesting engineering 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.