عرضه کامیون الکتریکی چینی
طبق یک بیانیه مطبوعاتی، Farizon Auto، برند خودروهای تجاری گروه هلدینگ جیلی، از نسل بعدی نیمه کامیون الکتریکی خود، هومتراک، رونمایی کرد.
با توجه به اینکه خودروسازان زیادی به دنبال معرفی فناوریهای جدید به صنعت خودروهای تجاری هستند، غول خودروسازی چین انتظار دارد تولید و تحویل را در اوایل سال 2024 آغاز کند. و بازارهای بینالمللی مانند اروپا، کره، ژاپن و آمریکای شمالی را هدف قرار داده است.
با هومتراک آشنا شوید
هومتراک برای تامین نیاز کامیونهای مسافرتی طراحی و ساخته شده است.
وقتی به داخل آن نگاه میکنیم، کامیون به گونهای طراحی شده است که «نیازهای زندگی و احساسی رانندگانش را برآورده کند». زیرا رانندگان این کامیونهای نیمه سنگین اغلب بیشتر از خانههایشان در وسایل نقلیه خود وقت میگذرانند. فضای داخلی جادار شامل دوش و توالت، تخت یک نفره، یخچال، آشپزخانه و یک ماشین لباسشویی کوچک است. تا حداکثر راحتی راننده را در حین رفع نیازهای حیاتی راننده تضمین کند.
و شاید مهمتر از همه، هومتراک با در نظر گرفتن رانندگی خودکار طراحی شده است. و به گفته جیلی، میتواند از ویژگیهای بدون راننده نیمه خودکار استفاده کند. در طول سفرهای طولانیتر، به لطف «مغز» پیشرفته هومتراک، کامیونها میتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. تا سرعت و فاصله ایمن را حفظ کنند. و همچنین از حسگرهای خودرو برای تجزیه و تحلیل دادههای ترافیک در زمان واقعی و ارائه پیشنهادات مسیر استفاده کنند.
هم کامیون الکتریکی هم خودران
مدیر عامل این بخش، مایک فن، روز دوشنبه در مصاحبه ای به CNBC گفت که جیلی قصد دارد. رانندگی خودران را در سه فاز با هدف داشتن برخی ویژگی های بدون راننده تا سال 2023 معرفی کند.
هومتراک جیلی اولین خودرو در بازار نیست و مطمئناً آخرین هم نخواهد بود. این رونمایی پس از آن انجام شد که تعداد زیادی از خودروسازان دیگر از دایملر گرفته تا BYD با حمایت وارن بافت، کامیونهای برقی خود را اعلام کردند. و تسلا مدت زیادی است که در این بازی حضور داشته است.
رقیب تسلا
شرکت ایلان ماسک با معرفی کامیون خود به نام Semi در سال 2017، تولید خود را برای مدتی به تعویق انداخته است. با اطلاعیه اخیر که اعلام کرده است به دلیل مشکلات زنجیره تامین و محدودیت در دسترس بودن سلول باتری، تحویل کامیون به مشتریان تا سال 2023 به تعویق افتاده است.
تسلا لیست بلندبالایی از شرکتهایی دارد که در نوبت هستند. از جمله PepsiCo، که یکی از بزرگترین خریداران تسلا Semi است. رامون لاگوارتا، مدیرعامل این شرکت، اخیراً اعلام کرد که امیدوارند تا پایان سال اولین کامیونهای تمام الکتریکی کلاس 8 را دریافت کنند. و با توجه به اینکه شرکتهای زیادی به بازی خود ادامه میدهند، میتوان انتظار داشت که کامیونهای برقی بیشتری را در جادهها ببینیم.
برای خبرهای بیشتر اینجا را کلیک کنید.
منبع: Interesting engineering