وب سایت رسمی گروه بین المللی 10Points

سرمایه‌گذاری ۱۷/۶ میلیارد دلاری نیسان برای افزایش عرضه خودروهای الکتریکی طی ۵ سال

سرمایه‌گذاری ۱۷/۶ میلیارد دلاری نیسان برای افزایش عرضه خودروهای الکتریکی طی ۵ سال

افزایش عرضه خودروهای الکتریکی؛ ۲۳ مدل جدید ارائه خواهد شد

غول خودروسازی ژاپنی نیسان قرار است. طی پنج سال آینده 2 تریلیون ین (حدود 17.6 میلیارد دلار) برای افزایش عرضه خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری کند. و بدین ترتیب تا برقی‌سازی خط تولید خود را سرعت بخشد.

نیسان روز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2030 ،23 مدل برقی جدید عرضه کند. که 15 مورد از آنها کاملاً الکتریکی خواهند بود.

این شرکت در نظر دارد تا پایان این دهه 50 درصد ترکیب الکتریکی را برای برندهای نیسان و اینفینیتی خود ایجاد کند.

حرکت به سمت باتری‌های حالت جامد ASSB

در زمینه باتری، این شرکت در نظر دارد تا سال 2028 باتری‌های تمام حالت جامد یا ASSB را به بازار معرفی کند. نیسان، تاسیسات آزمایشی ASSB در شهر یوکوهاما ژاپن “اوایل سال مالی 2024” آماده خواهد شد.

ماکوتو اوچیدا، مدیرعامل نیسان، در یک سخنرانی که به تشریح این برنامه‌ها می‌پردازد، گفت که شرکت او بر توسعه داخلی ASSB تمرکز کرده است.

او گفت: «با این کار، ما می‌توانیم چگالی انرژی را نسبت به باتری‌های لیتیوم یون فعلی دو برابر کنیم.» با باتری‌هایی که کوچک‌تر و نازک‌تر شده‌اند. می‌توانیم طرح‌بندی انعطاف‌پذیر با عملکرد پویاتر ارائه دهیم. و به بخش‌های بزرگ‌تری مانند کامیون‌ها گسترش دهیم.»

تلاش خودروسازی‌ها برای افزایش عرضه خودروهای الکتریکی

نیسان یکی از چندین شرکت معروفی است که استراتژی الکتریکی‌سازی را دنبال می‌کند. در ماه مارس، خودروسازی ولوو اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2030 به یک «شرکت خودروهای کاملاً الکتریکی» تبدیل شود. در جای دیگر، گروه بی‌ام‌و گفته است که می‌خواهد تا سال 2030 حداقل 50 درصد از تحویل‌هایش را به خودروهای تمام الکتریکی ارائه کند.

این در زمانی اتفاق می‌افتد که اقتصادهای بزرگ در سراسر جهان تلاش می‌کنند تا ردپای زیست‌محیطی حمل‌ونقل را کاهش دهند.

به عنوان مثال، بریتانیا می خواهد فروش خودروها و وانت‌های جدید دیزلی و بنزینی را تا سال 2030 متوقف کند. از سال 2035، همه خودروها و وانت‌های جدید باید آلایندگی لوله اگزوز خود را صفر کنند.

تلاش برای مقابله با تغییرات اقلیمی

در جاهای دیگر، کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، کاهش 100 درصدی انتشار CO2 از خودروها و ون ها تا سال 2035 را هدف قرار داده است.

در اوایل این ماه، امضاکنندگان بیانیه‌ای در اجلاس تغییرات آب و هوایی COP26 گفتند. که «برای اینکه فروش خودروها و وانت‌های جدید تا سال 2040 و حداکثر تا سال 2035 در بازارهای پیشرو، آلاینده‌های جهانی صفر باشد، تلاش خواهند کرد».

در حالی که ایالات متحده، چین و خودروسازان از جمله فولکس واگن، تویوتا و نیسان در این بیانیه غایب بودند. امضاکنندگان شامل دولت‌های بریتانیا، هند و کانادا و شرکت‌های خودروسازی مانند فورد، جنرال موتورز و ولوو بودند.

برای خبرهای بیشتر اینجا را کلیک کنید.

منبع: CNBC

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.