وب سایت رسمی گروه بین المللی 10Points

آموزش علم پتروشیمی

من صمد كارگر با تجربه ٢٥ ساله در شيمی و پتروشيمی به شما ياد ميدهم چگونه با استفاده از اين صنعت پول ساز، ثروتمند و روياهاتون رو بسازين.​

چرا مایکروسافت هنوز هست؟

چرا مایکروسافت هنوز هست؟

غول‌های فناوری

مایکروسافت سال‌ها اشتباهات بزرگی مرتکب شده، اما هنوز یکی از سوپراستارهای دنیای فناوری است.
برای مدت حدود یک دهه، مایکروسافت بسیاری از روندهای مهم فناوری را مشخص کرد. به طوری که این شرکت به یک خط تولید تبدیل شد. اما مایکروسافت بیشتر از اشتباهات حماسی خود جان سالم به در برد. امروز (دوباره) یکی از سوپراستارهای دنیای فناوری است.

توانایی مایکروسافت برای پیشرفت علی‌رغم، انجام تقریباً همه کارهای اشتباه، ممکن است یک حماسه دل‌انگیز در مورد بازآفرینی شرکت‌ها باشد. یا ممکن است نمایشی ناراحت کننده از چگونگی از بین بردن انحصارهای بسیار سخت باشد. یا شاید کمی از هر دو باشد.

درک قدرت باقی ماندن مایکروسافت در هنگام بررسی یک سوال اهمیت می‌یابد: آیا سوپراستارهای غول‌های فناوری امروز موفق و محبوب هستند، زیرا در کارهایی که انجام می‌دهند بهترین هستند یا به این دلیل که چنان قدرتمند می‌شوند که می‌توانند از شکست‌های گذشته چشم پوشی کنند؟

روزهای تاریک مایکروسافت

سرانجام خشم از غول‌های فناوری در سال ۲۰۲۱ – پرونده‌های قضایی ضد انحصاری، قوانین جدید پیشنهادی بوده است. یا بحث در مورد اینکه آیا مشخصه اصلی زندگی دیجیتال ما پویایی است که باعث پیشرفت می‌شود؟ و آنچه که من می‌پرسم این است که مایکروسافت کدامیک بود؟
بگذارید به روزهای تاریک مایکروسافت برگردم. مسلماً از اواسط دهه ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴ امتداد داشت. بله، مایکروسافت چنان بدون خلاقیت بود که این شرکت در تبلیغات تلویزیونی اپل تقریبا نابود شد. بسیاری از افراد در صنعت فناوری نمی‌خواستند کاری با آن داشته باشند. این شرکت موفق به ساخت یک موتور جستجوی محبوب نشد. بیهوده سعی در رقابت با گوگل در تبلیغات دیجیتال داشت. و موفقیت کمی در فروش سیستم عامل‌ها یا دستگاه‌های تلفن‌های هوشمند خود داشت.

و با این حال، حتی در غم‌انگیزترین سال‌های حضور، این شرکت سود زیادی بدست آورد. در سال ۲۰۱۳، سالی که استیو بالمر برای بازنشستگی به عنوان مدیر اجرایی نیمه کاره شد ، این شرکت سود زیادی بدست آورد. سودی که قبل از مالیات و برخی هزینه‌های دیگر – بیش از ۲۷ میلیارد دلار – از آمازون در سال ۲۰۲۰ بسیار بیشتر بود.

مایکروسافت نیازهای اساسی را براورده می‌کند

مهم نیست که بعضا نرم افزارهای مایکروسافت عملکرد خوبی نداشتند. بسیاری از مشاغل هنوز برای خرید رایانه‌های ویندوزی، نرم افزار ایمیل و اسناد مایکروسافت و فناوری آن برای اجرای رایانه‌های قدرتمند به نام سرور نیاز داشتند. مایکروسافت از این محصولات شدیدا مورد نیاز به عنوان اهرم استفاده میکرد. تا بتواند به خطوط تجاری جدید و سودآور وارد شود. از جمله نرم افزاری که جایگزین سیستم‌های تلفن معمولی شرکت‌ها، پایگاه داده‌ها و سیستم‌های ذخیره‌سازی پرونده می‌شود.

این غول فناوری در آن سال‌ها همیشه خوب نبود. اما عملکرد بسیار خوبی داشت. و اخیراً، مایکروسافت به فناوری‌های پیشرفته روی آورد. بنابراین این چرخش علامت خوبی است یا دلسرد کننده؟
اگر بخواهیم مثبت نگاه کنیم مایکروسافت حداقل یک کار بزرگ درست انجام داد: cloud computing. که یکی از مهمترین فناوری‌های ۱۵ سال گذشته است. این و تغییر فرهنگ پایه‌هایی بودند که باعث شدند مایکروسافت علی رغم استراتژی و محصولاتش پیروز شود.

همچنین مایکروسافت با همتایان خود به گونه‌ای متفاوت است که ممکن است مقاومت آن را بیشتر کند. مشاغل و نه اشخاص مشتری مایکروسافت هستند. و فناوری که به آنها فروخته می‌شود برای پیروزی لزوماً نیازی نیست که فناوری بدون نقصی باشد.

نقطه مقابل

و اکنون توضیح دلسردکننده: ممکن است درس این غول فناوری برای ما این باشد که یک ستاره در حال افول می‌تواند از اندازه خود استفاده کند، بازاریابی زیرکی داشته باشد و با موفقیت مشتری‌ها را جذب کند. ممکن است حتی این ستاره در حال افول باعث تولید محصولات مهمی شود، اما سیطره خود را در فناوری‌های نوین از دست بدهد و مبتلا به بوروکراسی شود؟ آیا مایکروسافت آنقدر بزرگ و قدرتمند هست یا حداقل آنقدر شکست ناپذیر است که بتواند عمل بعدی خود را انجام دهد؟ و آیا فیسبوک یا گوگل امروزی با مایکروسافت سال ۲۰۱۳ قابل مقایسه هستند؟

من پاسخ‌های قطعی ندارم. ولی اندازه و قدرت تضمین نمی‌کند که یک شرکت می‌تواند خطاهای زیادی را تحمل کند و همچنان باقی بماند. اما بسیاری از درام‌ها و درگیری‌های مربوط به فناوری در سال ۲۰۲۱ به این سوالات بستگی دارد. شاید جستجوی گوگل، خرید آمازون و تبلیغات فیس بوک فوق‌العاده عالی باشد. یا شاید ما به راحتی نتوانیم گزینه‌های بهتری را تصور کنیم زیرا شرکت‌های قدرتمند برای ادامه پیروزی نیازی به بزرگ بودن ندارند. برای خبرهای بیشتر اینجا را کلیک کنید.

منبع: نیویورک تایمز

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.